Fietstocht van Maastricht naar basel

Hallo,
Heeft iemand tips of wil,ervaringen delen over deel 1 van van de fietsroute “ onbegrensd fietsen van Amsterdam naar Rome” van Benjaminse?

Ik ken die Benjaminse routebeschrijving niet, hoe beroemd ook, maar ik heb wel een tip. Kies voor je eerste 150km de Vennbahn route. Je hoeft niet via het startpunt in Aachen Rothe Erde, maar je kunt invoegen bij Raeren (B). Tot Station Troisvierges in Luxemburg, behalve enkele kruisingen, alleen langzaam verkeer. Max 2,5% hellingsgraad. Goed aangegeven. Kaart niet nodig.

Wat zijn de voordelen van deze tip? Is deze weg mooier? Misschien minder helling?

Hier rijd je door de Ardennen!, maar dan meestal vlak en max 2% helling op en af. Oud spoortracé. Alleen fietsers en wandelaars.
http://www.vennbahn.eu/nl/

Dat is met de deur in huis vallen :wink:

Heb je al ervaring met fietsreizen en het lezen van routebeschrijvingen en of GPS?
Benjaminse lijkt bijv. moeilijker te volgen te zijn dan bijv. Reitsma en lijkt meer onverhard te hebben maar dat kunnen juist de mooiere paden zijn.

Je hebt me overtuigd, volg de originele route. Ik houd niet van een oud spoortracé, mij te lang rechtuit.
De andere argumenten gelden voor beide route’s, dus… lekker de originele route volgen.

Ik heb ook wel meerdaagse tochten gereden en dan kom je onderweg wel eens anderen tegen die dezelfde route doen en dan raak je wel eens aan de praat. Praatje kan gaan over een lastig stukje in de beschrijving of over een prachtig stukje en zo is er meer te bedenken.
Toch lullig als je dan moet zeggen dat je op advies van Sjef maar een ander stuk hebt gereden en je dus niet mee kunt praten.

Lekker je eigen zin doen! Als er in de Vennbahn iets niet is, dan is het lang rechtdoor. Kan ook niet anders wanneer het tracé in de Ardennen de hoogtelijnen moet volgen.

Ok, bedankt voor de tip!