Flow op de fiets? Hoe doe je dat?

Oorspronkelijk gepubliceerd op: https://www.fietsersbond.nl/nieuws/flow-op-de-fiets-hoe-doe-je-dat/

Doorn, portret van Gjilke Keuning. Zij heeft een experimenteel onderzoek gedaan naar ‘fietsveerkracht’. Wat ervaren mensen tijdens hun fietstocht? Wat voor dier voelen ze zich? Een snelle hyena of een speelse puppy? Hoe en waar komen ze in een flow? Gjilke Keuning van de Hogeschool van de Kunsten in Utrecht deed een experimenteel onderzoek naar…

ik ben een motorrijder (geweest), en nu een fietser.
Ik heb mij meer een indiaan of cowboy op het (stalen) ros gevoeld dan een labradoedel :slight_smile:
En “in een flow komen” lukt alleen met wind mee de heuvel af. :wink:

Oké, ik begrijp wel waar het experimenteel onderzoek over gaat, en het is zeker serieus, maar de metaforen wekken bij mij enig spotlust op.

Sorry.

1 like

Dit is gewoon onzin, bullshit in het engels. We hebben toch wel wat beters te doen?

Ik herken dat gevoel van flow. Even zelf bepalen waar ik heen ga kan ook geen kwaad. En als dingen mooi zijn gebruik ik ze met meer plezier en langer, mits prettig en functioneel uiteraard.

1 like

Ik mag dagelijks door het mooiste landschap van de wereld ( het Hollands weidelandschap ) fietsen.
Maar ik heb dat niet altijd in de gaten.
Stoempen heeft zo zijn charme.
Maar oog hebben voor het landschap enz is mooier.

Op een electr fiets ben ik vooral bezig met kilometers maken.

1 like

Wat een leuke andere kijk op fietsen! Want het gaat om de fietservaring en wat die je in het leven brengt, de tandwieltjes en framematen zijn daar slechts hulpmiddelen bij. Wel hele belangrijke hulpmiddelen, want een lekke band haalt je zomaar uit je flow :slight_smile:

1 like