Forum

Mijn vraag is of de berichten die mensen op het Forum plaatsen nog wel door medewerkers/vrijwilligers van de Fietsersbond worden beantwoord.

Voor zover er reacties op items zijn, zijn die gewoonlijk afkomstig van andere bezoekers, die je ook niet verder helpen. 

Hoe dan ook zou het niet verkeerd zijn om items waar al een half jaar (of een heel jaar) niet op is gereageerd over te brengen naar een archiefplek. Dan blijft het Forum zelf een enigszins actuele indruk geven.

Als de conclusie is dat het Forum niet (of niet meer) aan de verwachtingen beantwoord, kan er natuurlijk ook mee gestopt worden.

Ik ben benieuwd door wie en wanneer er op dit item wordt gereageerd.

Over het feit dat het forum op defietssite.nl nog helemaal geen berichten bevat.
Klopt. Het forum is ook nog maar net 2 weken echt actief.
Hopenlijk komen er meer berichten op te staan in de toekomst.

Ik bedoelde eigenlijk dat ik op informatie gebied eerder naar de fietssite ga dan naar die van de fietsersbond.
Aangezien ze daar ook antwoorden als je per e-mail een vraag stelt.
En wel binnen 1 of 2 dagen.
En ik hoop dat ze dat op het forum ook gaan doen.

Ik ben het met je eens dat de inbreng van de kant van de Fietsersbond nogal mager is en beperkt tot problemen met de routeplanner en wat info door Testkees Bakker. Vervolgens reageert deze niet meer op berichten. Een Forum is natuurlijk wel vooral voor en door de forumleden.
Ook zou er een aparte afdeling e-bikes moeten komen. Nu staat het allemaal door elkaar. Er zijn nogal wat onderwerpen waar nauwelijks belangstelling voor is. Die zouden plaats kunnen maken voor bijv. reparatietips.
Maar inbreng van deskundigheid vanuit de Fietsersbond zou het Forum zeker ten goede komen.
Een berichten dienst dat er een nieuwe reactie is geplaatst zou heel mooi zijn, maar dat zal wel te veel gevraagd zijn van de forumsoftware. Of anders automatisch vernieuwen van de inhoud. Het forum dat @e de waal adviseert bevat zegge en schrijve 1 bericht. Dat is dus geen zinvol advies.

Voor vragen over fietsen en alles wat er om heen draait zou je ook eens kunnen kijken op www.defietssite.nl

Jammer he. Ik gebruik voor andere zaken ook een webforum en vind het fijn om met andere gebruikers informatie uit te wisselen en van elkaar te leren. Op zich zou dat op het Fietsersbond-forum prima kunnen, het gebeurt ook, echter maken te weinig mensen er gebruik van. Bijna alle onderwerpen zijn van een poos geleden dus het wekt niet echt de indruk actueel te zijn.

Ik ben wel blij met het forum. Ben erg geholpen met vragen over het opknappen van mijn fiets en vind het leuk om andere ervaringen te lezen, ook als ze wat ouder zijn.

Door reacties van anderen ben ik toch regelmatig goed geïnformeerd. Niks mis mee lijkt mij.

Een forum is volgens mij veel meer dan een vraagbaak met consumenten die een vraag voorleggen aan experts en dan hopelijk een passend antwoord krijgen. Een forum is voor mij vooral en eerst een platform om meningen en ideeën uit te wisselen, in dit geval over fietsmobiliteit in de breedst mogelijke zin. Denk aan veranderingen aan fietsinfra, verkeersregels, verkeersgedrag van fietsers, fietsdoden, wetenschappelijk onderzoek naar fietsveiligheid, gezondheidseffecten van fietsen, fiets als vervanging van automobiliteit… Juist deze onderwerpen maken het forum interessant voor iedereen. Een technisch probleempje met de hartslagbediende richtingaanwijzer van een Gazelle Chamonix 8xF premio Dutch style concept bike is interessant voor een zeer klein publiek. Tenzij die informatie ook geldt voor veel andere fietsen.

Nu kijk ik inmiddels wat minder vaak op het forum, woon tegenwoordig op Curaçao en dan is fietsen opeens een stuk minder logisch (maar ik doe het toch), maar merk ook dat er minder interessante topics door de FB gestart worden. Dat was 2 jaar geleden wel anders…