Foutcode E0005 bij Sparta ION

Mijn elektrische fiets merk Sparta ION gekocht 05-06-2004 krijgt opeens “kuren”!
Elke garantietermijn is verstreken, dus ben ik aangewezen op de goede “luim” van mijn huidige dealer ( is helaas ngebleken).

Foutcode E0005 wil zeggen een communicatiefout ( Zéér algemeen en ook niet direct traceerbaar, volgens de Sparta deskundige!).
Al 4 weken mis ik mijn “stalen ros” en de dealer is bij tijd en wijle bezig van alles te controleren EN te vervangen, zoals: de activeringsklok, de verlichtinmg, de bedrading BUITENOM aangelegd i.p.v. IN de buizen. Accu gecontroleerd en de gebruikelijke diagnoses gedaan EN de fiets diverse keren opnieuw ingesteld.

De foutcode blijft terugkomen…ik heb de fiets nu meegekregen om hem te proberen, maar JUIST vanwege de ANGST ergens in het veld te blijven stilstaan en volledig afhankelijk te zijn van hulp om terug te kunnen komen ( mijn mobiliteit is slecht!)…weet ik niet goed hoe te handelen!

Kan iemand mij vertellen :Hoe te handelen??

Bij mij dezelfde foutcode , oorzaak slechte verbinding bij 3 polige stekker langs de achtervork bij naaf achterwiel.
Accu gaf ook direct o% aan. Stekker uit elkaar gehaald en de 3 pootjes aan kant van achterwiel een beetje
bijgebogen en probleem was verholpen.

Soms wil ook nog wel eens helpen om de fiets te kalibreren , hiervoor 5 seconden het licht knopje ingedrukt
houden.

Ik hoop dat u hiermee geholpen bent.

Batavus jakima easy plus ook steeds met storingcode E0005…erg vervelend! Ik heb elk stekkertje los gehaald schoongemaakt iets bij gebogen…ook heb ik alle snoertjes ff bewegen. De contactpunten van de accu heb ik ook iets bij gebogen. Nu doet alles het weer prima :slight_smile: