Gazelle Esprit C3 of anders voor woon-werkverkeer

Dag allemaal,

Wie kan me helpen met mijn fietsdilemma? Zoek een goede fiets voor woon-werkverkeer 10 km afstand enkele reis. Had een Trek 7.3 FX maar ik merk dat ik rugklachten krijg van de zithouding op een hybride fiets en de houding op zich ook niet prettig vind.

Nu fiets ik dagelijks op een oude cortina omafiets met welgeteld 1 versnelling en dat bevalt een stuk beter maar als het flink waait en het straks herfst wordt is dat ook niet ideaal.

Vraag is: wat zou ik moeten kopen binnen een budget van 500 euro? De route is vlak, helemaal door de polder en wordt ook in slecht weer gereden. Fiets staat wel binnen. Voor zo’n kleine afstand lijken 3 versnellingen me prima te doen. Ik vind de Gazelle Esprit C3 erg mooi maar heb ook een zwak voor de Puch EP2018 of de Puch Remix. Wat te doen? En zie ik een model over het hoofd dat ook prima is? Nog even samengevat:
-max 500 euro
-3 versnellingen
-rechte zithouding
-fiets voor dagelijks gebruik door weer en wind

Alvast bedankt voor het meedenken!
Tamar

De Trek 7.3 FX doet me sterk aan een racefiets denken met smalle bandjes en een recht stuur, een hybride zou ik het niet willen noemen.

De Gazelle Esprit C3 lijkt me geen slechte keus, brede banden en voor de rest rollerbrakes, een naafdynamo maar het achterlicht is op batterijen.

Kan je eens een link van de Puch EP2018 en de Puch Remix toevoegen? Ik vind ze niet zomaar op het Internet.

Dank je wel voor het meedenken. Hier de links naar de puchs:
http://www.puch-fietsen.nl/fietsen/old-school-lady-ep/90/5795/3756/
http://www.puch-fietsen.nl/fietsen/dance-lady-remix/90/5859/3820/

Ik zag trouwens ook een Trek Dublin Four met Beltdrive. Op zich ideaal maar hij heeft een SRAM Automatix (2) versnelling en ik lees daar slechte reviews over. Of is het de moeite van het proberen waard?

Een Trek Dublin Four met Beltdrive doet me sterk denken aan de Ikea Sladda, zie Ikea-fiets en:

Ik vind de Old School Lady EP een mindere keus dan de Gazelle, duurder en geen naafdynamo en een terugtraprem; de Dance Lady Remix is nog duurder en voor net iets meer dan € 849 zou ik gaan voor de Trek Dublin Five.

Tweedehands zie ik op marktplaats voor € 500 en een stuk minder prima fietsen met een Nexus 8 versnelling, ja, wat betreft het aantal versnellingen overkill maar een beter rendement en toch plezierig dat je kleinere stapjes kan maken. Misschien ook wel te verkrijgen via je lokale fietsenmaker.

Ik zag net dat @brick92 net het topic Keuzehulp stadsfiets heeft geopend met daarin ook twee fietsen die lijken te voldoen aan jou eisen…

Bedankt voor de hulp! Het is een tweedehands Cortina Crush N3 geworden.

Zover ik kan zien een prima keus, veel plezier ermee!