Gazelle Orange C7+ Doorschieten in versnelling. Nexus 7

Mijn nieuwe fiets (okt 2014) Gazelle Orange C7+ uitgerust met een Shimano Nexus 7 versnelling schiet telkens door in de 5e versnelling.

Hievoor ben ik al een keer of 5 terug geweest bij de dealer.

1e keer versnelling afgesteld --- Geen resultaat

2e keer versnelling afgesteld--- Geen resultaat

3e keer is besloten om de naaf te vervangen, maar de verwachte levertijd APRIL 2015!!!! Dealer heeft toen een naaf geregeld rechtstreeks bij Shimano. Naaf gemonteerd--- Geen resultaat.

4e keer Op advies van Shimano of Gazelle versnellingkabel vervangen --- Kleine verbetering... Schiet nu nog maar 25 keer door per 35 km.

5e Keer terug geweest Dealer weet niet wat ze er mee aan moeten,gebeld met Gazelle.Maar niemand heeft een oplossing!!!!!

Mijn vraag : Zijn er meer mensen met deze ervaring?  

En wat kan ik als consument?

Ik weet dat sommige dingen niet meteen op te lossen zijn maar om 5 a 6 maanden te wachten voor een oplossing is voor mijn gevoel toch wel erg lang!!

Dit is inderdaad heel extreem. Gelukkig geen ervaring mee. Maar is gewoon garantiegeval. De dealer/verkoper verleent de garantie tot okt 2016, zonodig een vervangende gelijkwaardige fiets, eventueel een tijdelijke oplossing zodat je gewoon kunt fietsen. Gazelle is hooguit gesprekspartner voor je dealer, niet voor jou.
Succes!

Wij hebben sinds maart 2015 twee Batavus Stream e-bikes en horen ook af e toe een knappend geluid als we in de vijfde versnelling fietsen. We vrezen dat dit niet zal bijdragen aan een lange levensduur van de Shimano 7 versnellingsnaven.
Een paar maal zijn we ermee mee bij de fietsenmaker geweest die dan bij de naaf iets bijstelde. Maar na enige tijd treed het probleem opnieuw op.
We zijn hier niet blij mee en verwachtten dit absoluut niet van “De beste uit de test”.
Nu hopen we dat de oorzaak van dit euvel snel gevonden wordt, in ieder geval voordat de garantieperiode voorbij is…

Ik heb een Batavus Mambo herenfiets met Shimano Nexus 7 versnellingen gekocht in dec. 2014. Vanaf de eerste dag problemen met het “doorschieten” van de versnelling. Meerdere keren opnieuw afgesteld maar dit hielp niet. De fietsenwinkel heeft nieuwe Nexus 7 naaf in het wiel geplaatst maar ook met hetzelfde probleem. Batavus stelt dat er sprake is een productiefout bij een serie Shimano Nexus 7 naven. Gazelle gebruikt ook dezelfde Nexus 7 naven.

De klacht is bekend bij leverancier(s) datum: januari/februari 2015. Om probleem op te lossen wacht men op een nieuwe zending Nexus 7 naven die in de zomer van 2015 gaat komen. Via goed overleg met de fietsenwinkel (en Batavus) is een nieuwe Nexus 8 naaf in mijn fiets geplaatst. Die werkt perfect.

Mijn complimenten aan de fietsenwinkel (in het dorp) voor hun inzet.

1 like

ik heb dit probleem gehad met een gazelle grenoble , aanschaf april 2022, 4 keer mee teruggeweest en bij de 5e keer opgelost door de plaatsing van een nieuw wiel (met mijn originele fietsband erop) En: probleem uit de wereld. Mijn fiets trapte echter door op diverse versnellingstanden. Probreer deze oplossing bij je fietsleverancier. succes