Gazelle Orange C7+ HMB 2018 vs 2019

Ik ben op zoek naar de verschillen tussen de editie uit 2018 en 2019. Fietsenconcurrent zegt dat het precies hetzelfde model met een nieuw artikelnummer is en Fietsenwinkel zegt dat de banden, het model, de software en de zadel anders zijn.

Ik kan namelijk wel goed een nieuwe fiets gebruiken nu, maar gezien het nieuwe model over 1 maand uitkomt, wil ik graag weten of het de moeite waard is om nog even te wachten.

Wat zegt Gazelle zelf? Die moeten het weten.

Op de site van Gazelle staat de fiets met de Active Line generatie2 motor. Die is minder dan de nieuwe Active Line generatie3 motor. De nieuwe motor is namelijk nagenoeg stil. Daarnaast geeft die met motor uit nauwelijks weerstand terwijl de oude Active line motor vrij veel weerstand geeft. Verschil is snel te zien. Oude motor heeft een klein kettingblad bij de trappers. Nieuwe motor een groot normaal kettingblad.
De nieuwe motor is er in twee uitvoeringen: Active line met 40Nm als maximum koppel. Active Line plus met 50Nm als maximum koppel. Met de Plus versie kun je dus wat makkelijker optrekken en beter blijven fietsen in een (te) lage versnellingen. Zie ook https://www.fietsersbond.nl/nieuws/toelichting-e-bike-test-2018/