Gebruik fiets/bromfietspaden

Wordt het zo langzamerhand niet eens tijd, dat er iets gebeurd aan het gebruik van de fiets/bromfietspaden.
Deze worden meest gebruikt door woon/werkverkeer en natuurlijk door de scholieren.
Bromfietsers, die in goede zin, gebruik maken van deze fiets/bromfietspaden, ondervinden vaak hinder, door het hardnekkig naast elkaar rijden van fietsters, die ook nog eens weinig of geen ruimte maken, voor het doorgaande bromfietsverkeer.
Dat geeft enorm veel irritatie, over en weer en lokt vaak onzorgvuldig en soms zelfs asociaal rijgedrag uit.
Ik zou het een goed plan vinden, dat er toch eens over nagedacht zou worden, over het verplicht achter elkaar rijden, van het fietsende en bromfietsende verkeer, op deze fiets/bromfietspaden.
Graag uw mening!

mee eens !
handhaving en controle op maximaal met 2 personen naast elkaar fietsen, meer is uitermate iritant

Op de routes die ik (met de racefiets) rijd valt de overlast wel mee. Het sleutelwoord is rekening houden met elkaar en verdraagzaamheid over en weer.
Overigens zijn bromfietsers verboden op een fietspad. Door het grote snelheidsverschil levert dat wel gevaarlijke situaties op waar strenger op gecontroleerd zou moeten worden.

Hoi Franck,

óók met twee personen naast elkaar presteren velen het om het hele fietspad in beslag te nemen, met inbegrip van de tegengestelde rijstrook.

Weer een roep om meer regels, bij gebrek aan controle op de reeds bestaande. En wie gaat die nieuwe regels controleren?

Ik weet niet of het komt omdat ik steeds langer besta, maar ik heb het idee dat het door de toegenomen verkeersintensiteit en de steeds meer verschillende vormen van vervoer onveiliger geworden is op het fietspad. De regels zijn er, maar de controle er op is er niet. Kennelijk zorgt dat er voor dat mensen zich minder verantwoordelijk t.o.v. andere verkeersdeelnemers gedragen. Van hieruit is het logisch te denken, dat er meer controle moet zijn, maar in deze tijd van financiele crisis is de vraag gerechtvaardigd: wie gaat dat betalen?