Mijn aluminium zadelpen is tijdens het fietsen plotseling afgebroken. Het pijnlijke resultaat laat zich raden.
De fietsenmaker gaf aan dat zadelpennen wel vaker breken (niet specifiek met dit merk fiets, maar wel met alu zadelpennen in het algemeen), maar niet vaak en dat ik gewoon pech heb. Ik fiets op een aluminium bakfiets van bakfiets.nl. De fiets is 1.5 jaar oud en heeft bijna 3000 km gereden. De fiets is nog nooit gevallen.
Ik heb met de fietsenmaker besproken dat ik geen aluminium zadelpen meer wil. Vandaag kreeg ik bericht dat mijn fiets weer gemaakt is. Er zit toch weer een aluminium zadelpen op. De fietsenmaker gaf aan dat stalen pennen niet meer gemaakt worden (ouderwets) en niet verkrijgbaar zijn in deze maat. Ik ben echt naar gevallen, het is nog best goed afgelopen, maar dat was geluk. Ik vind 3000 km echt te kort voor een breuk en maak me zorgen dat het nog een keer gebeurt. Staal is sterker en breekt minder bros en lijkt me daarom een veel beter alternatief. De moeite waard om ondanks advies van de fietsenmaker door te zetten? Of heb ik echt pech gehad en is de kans echt verwaarloosbaar klein dat het nog een keer gebeurt?
Groeten Anne