Gereedschap op tochten!

Hallo ik heb een vraagje: wat van gereedschap nemen jullie als jullie gaan op tochten gaan? en nemen jullie ook reserve onderdelen mee? ik neem zelf alleen wat banden lichters en een binnenband mee.
M.v.g Tom

Mijn tochten duurden slechts drie dagen, zowel binnenland, als het aangrenzende buitenland. Een mini-tool, een pomp, plakspullen en een binnenband zaten in de bagage.

Mijn minitool is al meer dan 20 jaar oud. Bestaat niet meer. Zo weinig gebruikt.

Ik was nog een heel klein dingetje vergeten, dat ik altijd bij me heb, ook als ik maar een uur wegblijf: een missing link van KMC: een losse schakel voor het snel fixen van de ketting bij kettingbreuk.

Mijn vakantie-reparatiesetje is dit:

De tie-wraps en de reparatietape zijn ook bedoeld voor de tassen/tent.

In het filmkokertje zitten wat reserveboutjes en een doekje.

Z’n bithouder met bits vindt ik veel handiger dan een minitool. Je kan meer kracht zetten en je kan die bits meenemen die je nodig hebt.

In dat geval zou ik liever een extra derailleur (+kabel) meenemen. Scheelt aardig wat gewicht en wrijvingsweerstand en je komt overal boven.

Ja hoor, ik heb ook een EHBO setje bij me, maar @tom19 leek mij vooral geïnteresseerd in de reparaties van de fiets.

Wat niet op de foto staat maar wel mee gaat is een tangetje waarmee je kan knippen en waarmee je een moer kan vasthouden.

Ik heb ooit eens de voorvork van mijn fiets vervangen en dat was verre van eenvoudig, zeker als je het de eerste keer doet. Een goede vervangende vork vinden met het juiste systeem

Ik heb altijd graag mijn eigen gereedschapssetje samengesteld, en heb een intuitieve afkeer van multitools.
Het resultaat is wel dat mijn gereedschapssetje altijd diep weg gestopt is, en ik eigenlijk niet goed weet wat ik wel en wat ik niet bij me heb.

Toevallig stuitte ik op dit opbergsysteem, waarbij het gereedschap onder de bidonhouder wordt vastgezet.
Het blijkt al een oude idee te zijn, maar het was me nooit opgevallen omdat je bij de webshops onder bidonhouder moet zoeken, en niet onder tools.
Het lijkt mij een uitgelezen plek.
Nadeel is dat je bent veroordeeld tot één bepaald gereedschapssetje.
Misschien dat onderstaand plaatje iemand kan inspireren tot een universeel systeem.