Gestopt

gestopt.

Wat me direct opvalt zijn de minieme spatborden van de Koga, terwijl die van Stevens lekker lang doorgetrokken zijn. Scheelt je natte voeten. Proefrit maken en dat laten beslissen. Verder lijkt de bagagedrager van de Stevens practischer in dagelijks gebruik. Met precies deze fietsen heb ik geen ervaring. De Koga heeft de leidingen en kabels in het frame weggewerkt; dat is mooi maar bij onderhoud ook duurder in arbeidsuren.

Aanvulling: 12,9 kg gewicht en 14,6 kg gewicht is wel een flink verschil, zeker op hellingen.

Mijn buurman heeft een Koga die kraakt.

Ik heb geen ervaring met deze fietsen.
Ik lees in de specificaties dat de Koga steekassen heeft, en de Stevens QR…
In combinatie met schijfremmen zijn steekassen een betere keuze.

De Stevens heeft een steilere zithoek, en compenseert dat met een zadelpen met setback.
De Koga zit luier, en heeft een rechte zadelpen.
Reach en stack kan ik niet zo gauw beoordelen.
Proefrijden !!!

Van Stevens weet ik dat alle onderdelen vervangen kunnen worden door standaard Shimano onderdelen.
Koga noemt in de specificaties heel veel specifieke Koga onderdelen die mogelijk alleen bij Koga kunnen worden besteld. In het geval je iets zou willen veranderen aan de uitrusting.

Trouwens, waarom kies je niet voor een 3x9v systeem. Bespaart bijna €1000,-: : Stevens Galant lite, wel iets zwaarder, dat dan weer wel. Sunrace is prima spul, eigen ervaring.

Niet al te netjes om je als nieuw forumlid al zo snel de brui eraan te geven!