Gevallen door loslopende hond. Waar heb ik recht op?

Oorspronkelijk gepubliceerd op: https://www.fietsersbond.nl/nieuws/gevallen-door-loslopende-hond-waar-heb-ik-recht-op/

Tekening: Welmoet de Graaf Vraag: Ik ben van de fiets gevallen door een loslopende hond. Waar heb ik recht op? Op een mooie dag fietst Ankie op het fietspad. Opeens rent een hond in volle vaart vanuit de struiken het fietspad op en botst tegen de fiets van Laura. Ze valt door deze botsing op…

@hansb57
Wat heeft dat nu met de zaak te maken.
Al aan gedacht dat de andere partner mogelijk gehandicapt is, of een heel drukke job heeft?

Het gaat over een ongeval waar een ander voor verantwoordelijk is, dan verwacht je dat het goed geregeld wordt, je zit toch niet te wachten op een hond die je omver loopt. Al het geregel is al meer dan genoeg.

Nee daar heb ik niet aan gedacht en wel om het citaat “en komt het onderhoud van de grote tuin nu ook volledig op haar echtgenoot neer”
Het tere zieltje.
Wat een onzin om dit soort advertenties onderdeel van een forum te laten zijn.

Ik vind het wat sneu om bij een ongeluk, de (mede)veroorzaker zover mogelijk uit te financieel uit te kleden. Smartengeld, kom op zeg, je hebt aan gerichte terroristische aanslag overleeft? Ze bent geen slachtoffer van zonloos geweld, je hebt een ongeluk gehand met een hond (kind/fietser/auto/vul maar in). Dat is is vervelend, soms zelfs heel vervelend, en het is belangrijk dat de directe financiële schade als gevolg hieraan wordt opgelost, maar daarmee stop het wel.

Wat denk je te bereiken met deze naiviteit, of is het grootspraak, net zo dom? Kennelijk nog nooit een dergelijk ongeluk gehad? Ik wel en mijn kinderen ook! Die linkerknie voel ik nu al veertig jaar iedere seconde. Dat (en de operaties en 4 maanden revalidatie) leverde destijds ƒ1500,00 op (nederlandse guldens, voor hen die het guldenteken niet kennen). Is dat uitkleden?