Gezocht: De ideale activitytracker/app die zowel stappen als fietsen moeiteloos registreert!

Bij veel stappentellers wordt het fietsen niet automatisch bijgehouden. Wat zijn jouw ervaringen? Wat is jouw ideale app of stappenteller? app2

Samsung heelt doet het goed. Het blijkt alsof ze de tijd die je fietst omrekenen naar het aantal stappen. Meet dus eigenlijk de tijd die je beweegt. Ze geven ook aan dat de app het fietsen mee kan nemen maar dan als verontschuldiging.
Jammer dat de app aan telefoonmerk gekoppeld is. En jammer dat ze het niet bewust doen.

Ik ben niet zo geïnteresseerd in stappentellers of fietsafstandmeters, ik beweeg voldoende en waarom dan het ook nog meten.

Ik heb de data eigenlijk wel, voor de vaste dingen als woon-werk verkeer en op-en-neer naar de sport en familie zijn de afstanden en het aantal stappen bekend, voor minder vaste dingen heb ik heel vaak mijn GPS bij me en die registreert behalve de route ook de snelheid, de cadans en (als ik hem om doe) de hartslag. Naar de route kijk ik nog wel eens na afloop, de cadans is handig om te zien dat je niet te veel aan het stoempen bent en de hartslag is (als het nieuw is) wel eens grappig om te zien, bergen beklimmen gaat niet vanzelf :wink:

Ik ben niet zo van het delen van dit soort gegevens met allerlei Internet partijen maar als je dat geen probleem zijn dan zijn er meerdere opties met meer dan mooie plaatjes.

Ik ben zelf erg benieuwd naar de FitBit Charge 3, die claimt dat apart te kunnen bijhouden. Geen ingebouwde GPS, dus of telefoon erbij mee, of geen route. Nog geen ervaring met andere Activity Trackers, maar ik lees geinteresseerd mee omdat ik binnenkort woon-werkverkeer ga fietsen (ong. 20km per dag).

1 like

ik heb de fitbit versa. hij houdt onder andere stappen, fietsen en zwemmen bij. de bijhorende gps functie werkt bij mij zwaar onvoldoende. hij geeft vaak een korte streep ipv de route of springt alle kanten heen en weer. Voor het bijhouden van mijn route gebruik ik de gratis versie van runtastic. Die zet je ook makkelijk op wandelen. Helaas werken ze niet samen.

1 like

Ik gebruik de Garmin Vivoactive HR. Hij geeft wel automatisch op je tijdlijn aan hoe je jezelf verplaatst hebt maar registreerd verder geen gegevens. Om een juiste en specifieke route weergave te krijgen moet je de App op je horloge starten. Met los verkrijgbare modules kan je de trapcadans, temperatuur registreren. Met de apparte hartslagband kan je een maximaal nauwkeurige verslag krijgen. Het horloge heeft ook een ingebouwde Hartslagmeting maar deze is niet zo nauwkeurig en snel als de HS-band.
Je kan ook Google Maps gebruiken als fiets registratie je kan als je een account hebt je beweging zien op je tijdlijn.

1 like

Ik heb de Fitbit Alta. Hij herkent meestal wel dat ik fiets en rekent dat als tijd dat ik in beweging ben. Wat ik wel vreemd vind, is dat als ik op mijn e-bike naar mijn werk fiets, ik in die 50 minuten ongeveer 5000 stappen heb gedaan, maar als ik op mijn vakantiefiets 6 uur heb gefietst zit ik nog niet aan de 10.000. Ik heb op mijn vakantiefiets ook vaker dat hij maar een deel van de tijd herkent dat ik fiets. Geen idee hoe dat komt.

1 like

Ik ben nu de Xiamomi Mi Band 3 aan het testen. Goedkope tracker uit China maar ook via Nederlandse importeur te krijgen van nog geen drie tientjes. Is gekoppeld met smartphone en je moet ook de gratis app gebruiken als je gaat fietsen. Voor de gps wordt de telefoon gebruikt. Mijn eerste indruk is dat het wel een redelijk alternatief is voor de duurdere activity trackers. Wel gebruik van de app dus kost ook wat accu (vanwege de gps maar naar het lijkt minder dan Strava.

1 like

De sportieve gegevens die via mijn Huawei Watch GT 2 Pro worden gemeten, worden via mijn telefoon in de cloud vastgelegd met behulp van een App. Gek genoeg registreert het horloge vrijwel alles nauwkeurig, maar de App op de telefoon registreert als ik op de fiets zit, eigenstandig duizenden stappen. Voor de statistieken niet prettig. Het horloge geeft aan dat ik 6.000 stappen heb gezet die dag en mijn telefoon geeft aan dat het er 16.000 zijn geweest. Fietskilometers worden niet automatisch geregistreerd door het horloge.