Gezocht: fietspadvinders

Oorspronkelijk gepubliceerd op: https://www.fietsersbond.nl/nieuws/gezocht-fietspadvinders/

Pauline Weder is in 2020 als vrijwilliger bij de Fietsersbond Routeplanner begonnen. Sinds begin 2022 is ze de vrijwilligerscoördinator van de Routeplanner: ’Wij maken het verschil.’ Hoe was je eerste jaar als vrijwilligerscoördinator? Er valt een hoop te leren over de achterliggende techniek van de routeplanner, heb ik gemerkt. De eerste drie maanden heb ik…

In een grijs verleden ben ik ook vrijwilliger voor de routeplanner geweest.
Het was fijn werken toen elke vrijwilliger nog verantwoordelijkheid droeg voor een eigen stukje Nederland.
Maar op een gegeven moment mocht iedereen wijzigingen aanbrengen in mijn stukje Nederland.
Ook mensen die aan de aan de andere kant van Nederland woonden, en toevallig een dagje bij hun oma in mijn woonomgeving op bezoek waren.

Ik benieuwd hoe dat nu is geregeld.

Ik zal mijn vraag anders formuleren.
Welke graad van nauwkeurigheid wordt nagestreefd?

Bijvoorberld.
De gemeente heeft gezegd dat een route vanaf 1 maart lange tijd zal zijn afgesloten.
Maar op 1 maart is er nog geen aannemer te zien.
Wordt van mij als vrijwilliger verwacht dat ik op 2, 3, 4 maart enz langs de bewuste plek fiets om te onderzoeken of de aannemer al is begonnen?

Ha Pjotr, zou je deze specifieke vragen kunnen stellen aan Pauline herself? Je kunt haar bereiken via routeplanner@fietsersbond.nl Dank!