Hallo,
Ik ben mij rustig aan het oriënteren op een nieuwe fiets. Ik heb inmiddels een stadsfiets, mountainbike en racefiets in de schuur staan maar tóch zoek ik een andere fiets.
Waar wil ik hem voor gebruiken?
- woon-werk (enkele reis 30km, doe ik in de droge maanden 2x/maand, daar wil ik de snelheid voor)
- weekendtochten (60km-100km), waarbij ik ook door het bos wil kunnen fietsen (gravel, schelpenpad)
- vakantietocht, door Europa met lichte bepakking. Dus geen wereldreiziger met eigen tent maar lichte kleding en ergens in een hut/hotel overnachten.
Mijn eerste favoriet was een snelle hybride maar ik realiseerde me dat die fiets concurrentie zou krijgen van mijn stadsfiets als ik de stad in ga en van mijn racefiets omdat ik daarop sneller naar mijn werk fiets.
Vervolgens ben ik op een exotische toerfiets gekomen. Deze fiets appelleert aan verre reizen en degelijkheid.
Tijdens mijn bezoek aan enkele fietsenwinkels dit weekend kwam ik deze hippe vogel tegen, die mij werd gepresenteerd als alleskunner, doordat je er spatborden en bagagedrager op kunt monteren.
Ik weet het: het beste is proefrijden. Ga ik ook doen, maar ik zoek eigenlijk wat hulp in de punten waar ik goed op moet letten. Hebben jullie tips, of goede alternatieven? Dank alvast!
PS: ik heb ook gekeken naar een Santos Gravelmaster of Race Lite, daar kan ik alle wensen wel op afvinken maar de € 6.500 kan ik niet naar mezelf verantwoorden.