Goedkope aanvullende anti-diefstal maatregel

Je wil niet weten hoeveel fietsen er gewoon uit de veilige achtertuin worden gestolen. Wij hebben ons de gewoonte aangeleerd om de fietsen op slot in een afgesloten schuur achter te laten…

Ik wil jullie een goedkope, extra beveiligingsmaatregel niet onthouden: Dit is een oogplaat die we met enkeltoers-schroeven in de muur plaatsen en waaraan we de insteek-slotkabels bevestigen.

Natuurlijk valt er heel wat af te dingen op dit voorstel: een mickey mouse betonschaar weet er moeiteloos raad mee, en een kniptang lust een slotkabel ook rauw. In dat geval kan je dus een professioneel muuranker overwegen van de slotenfabrikanten (35,-) en een dito ketting (40,- en de rest)

De el-cheapo oplossing (4,-) is gewoon een extra barriere - en daar is niets mis mee.

Bedankt voor de tip, vooral om me er aan te herinneren dat ik iets moet doen aan de inbraakwerendheid van de schuur. Met een fiets van bijna 10K is het wel de moeite waard om het hang- en sluitwerk eens kritisch te beoordelen.

We hebben al politiekeurmerk 2/3 sterren H&S op alle ramen en deuren maar een aanvullende anti-inbraak strip en plaat is hier wel op z’n plaats.

Bovenstaande is wel erg simpel. Bij de buren is de beugel met een hamer los geslagen. Schroeven zijn afgebroken.

Inderdaad, ik zat ook al te kijken. Voor een paar tientjes heb je een muuranker voorzien van 4 keilbouten. Wat minder el cheapo maar wel veel meer vertragend.

Overigens, die insteek slotkabels die ik zie op de foto @ebhoorn ,die knip je ook zo over hè, vooral als de betonschaar met 1 kant op de grond kan rusten. Een muuranker kan dus beste op 1 meter hoogte gemonteerd worden, in combinatie met een goed ART gekeurd slot.

Prima: Voor 4 Euro krijg je voor 4 Euro beveiliging. Voor meer Euro: meer beveiliging. De grootste zekerheid in dit geval heb ik van mijn schuur die ik afsluit, die toevallig voorzien is van een deur met een cylinderslot