Grote Trap bewaakt door stieren

Ik heb een aantal keren over de “Grote Trap” gefietst, een mooi stukje door de polder, die als een smalle strook van ongeveer Almere Buiten naar de naar de schollevaarweg/adelaarsweg loopt. Ik ben er mee gestopt, nadat een grote stier in volle vaart op mij af kwam denderen. Ik had al een aantal keren gehad dat ze het fietspad blokkeerden en niet van plan waren om te bewegen. Dat vind ik geen probleem, maar als zo’n kolos op je af komt denderen dan is dat toch wel een ander verhaal. Het beest had geen grote hoorns en was gecastreerd, maar ondanks dat….
Het is goed afgelopen, ik kon uitwijken over het gras en ben achter een paar bomen gaan staan.
Gemeente Zeewolde gebeld die zouden actie ondernemen (zoek maar eens uit wie er verantwoordelijk is voor dit stuk Europese subsidie), maar daar heb ik niets meer van gehoord, die beesten lopen er nog steeds en heb ik ook gehoord dat dit ook een ander is overkomen.
Mijn vraag is daarom ook of meer mensen zijn die ruzie met een stier op de Grote Trap?

1 like

Ik zet je vraag op onze Facebookpagina! Kijken of daar meer slachtoffers zijn.

Ok, bedankt. ik ben benieuw

Quote van de De Grote Trap:

Koeien
De koeien die er komen zijn van het ras Hereford. Dit ras staat bekend als rustig en vriendelijk. Mensen wordt wel geadviseerd om met een boogje om de koeien heen te lopen en fietsen.

Vervelend probleem, het lijkt niet zo ongewoon als ik dacht en soms moet de politie er bij komen.

oeps!