Hartslagmeter en zonnebril op sterkte voor racefietsers

ik ben 61. Dol op wielrennen. Fiets jaarlijks plm 12000 km. Het wordt i.v.m. de leeftijd tijd voor twee dingen:

1 een goede hartslagmeter ( wie heeft betaalbare - tot 150 euro - tip?) en zijn er ook combi's? Ik bedoel hartslagmeter/fietscomputer en navigatie in een apparaat.

2 een zonnebril op sterkte. heb nu een bril met voorzetbrilletje maar door die constructie heb je zo'n beetje een gebouw op je neus. Wie weet waar ik fietsbrillen op sterkte kan kopen waarbij de glazen van de bril zelf zijn geslepen?

Je mag me berichten sturen via martintukker53@gmail.com

Alvast bedankt

61 Jaar en 12000 km/jaar en dan nu pas een hartslagmeter? Ik ben wel wat ouder dan jij, maar rij al 15 jaar met een hartslagmeter. Bij de eerste rit kon ik al constateren dat ik alle hellingen veel te hard reed. Constant in het rood betekent dat je afbreekt wat je opbouwt. Zorg dat je een sportkeuring (arts!) ondergaat met inspanningstest, waarbij je omslagpunt met intervallen van 2,5 minuut wordt bepaald.

  1. Ik geef niet meer dan €40,- uit (Sigma). Combinaties bestaan, met fietscomputer heb je er een voor €60,-. Ook met navigatie? weet ik niet. Kan iedere dag veranderen. Googlen.
  2. Een zonnebril op sterkte koop je bij de opticien, toch? De reclame hiervoor is niet te missen. Voor een fietsbril is de afsluiting van de ogen voor stof en insecten essentieel. Maar aan de kromming van de glazen, als die op sterkte moeten worden geslepen, zijn grenzen gesteld. Meer kromming geeft ook meer vertekening. Een vlakke weg loopt dan vals plat omhoog. Dus: maak het niet te bont.