Het merk Troy wie heeft er ervaringen mee?

Hoi ik denk erover om een bakfiets te kopen van het merk Troy de driewieler maar ik kan nergens rewiews vinden. Dus wie heeft er ervaring mee

Beetje meer moeite, graag! Maar welke dan?

Ik ben geïnteresseerd in de troy bakfiets e-bike 6sp 36v 10ap matt black.
maar ik heb het hier bij twee fietswinkels nagevraagd maar beide kenden het merk niet.
dus ik ben op zoek naar mensen met gebruikservaring

Ik had de babboe bakfiets. Ik had er veel problemen mee en slechte ervaring met de service vanuit babboe.
Mijn fietswinkel had meerdere babboe in onderhoud en dus vaker problemen er mee.
Ik gebruikte de bakfiets intensief misschien was dat het probleem.
Ik heb ook andere mensen gesproken die de babboe hadden die heel tevreden waren.
Dus als je de babboe bakfiets niet intensief gebruikt en droog kan wegzetten is het een prima bakfiets.
maar de mijne is nu gestolen en ik wil geen nieuwe babboe. Maar mijn budget laat niet veel ruimte over voor de duurdere merken dus ik ga nu voor de troy en hopelijk is dat een goede beslissing.
Ik zal zeker mijn ervaring op internet zetten maar eerst maar eens aanschaffen

Hoi,

even een kleine ‘duw’. Je bent niet de enige die op zoek is naar meer info en ervaringen van die Troy fietsen.

Wij zijn ook op zoek naar een betaalbare bakfiets en we tijwfelen tussen de Troy en de Babboe. Lijken niet veel verschillen in te zitten.

De troy is goedkoper en completer. Echter de Babboe is veel meer info over te vinden en die kan je ook daadwerkelijk uittesten.

Ik zou ook graag die Troy bakfiets eens uittesten inderdaad.

Ik hoop dat iemand hier meer info heeft? Mocht je zelf iets hebben gevonden zie ik het ook graag verschijnen. Of laat anders weten hoe die rijdt, als je hem gekocht hebt :slight_smile:

Wij hebben in januari 2016 een Troy e-bakfiets gekocht bij Motorpromo in Budel. De prijs van de bakfiets is lager dan andere merken, maar de service van Troy en Motorpromo is dan ook slecht. Troy had ons voor aankoop beloofd dat we bij ook bij andere dealers van Troy terecht kunnen voor reparaties die onder de garantie vallen (wij wonen niet dichtbij Motorpromo), maar nu er een defect aan het schermpje is blijkt dat Halfords alleen de onderdelen gratis kan bestellen, de kosten voor het repareren zelf worden wel in rekening gebracht. Dit had Troy er in januari niet bij gezegd. Verder zat er bij thuiskomst direct na aankoop een deuk in de bodemplaat, Motorpromo zegt dat deze er in de winkel niet in zat. Maar er had niks in de bak gezeten dus door ons gebruik kan het ook niet komen. Daarnaast hadden ze een beschadiging aan het handvat in de winkel ook gemist, iets waar ik ze in de winkel al op attendeerde. Ze zeiden dat ze hier niks aan konden doen, ze hadden geen handvatten.
Troy zelf heeft ons hier ook niet in ondersteund. Ze reageren niet op emails.
Dus als je een bakfiets voor weinig geld wil, hou er dan wel rekening mee dat de service heel slecht is.

Kennelijk dringt het nog altijd niet door. De fabrikant speelt voor de klant geen rol bij garantie! Dat is altijd en alleen de verkoper. Europees recht sinds 1 januari 2009.

Dat begrijp ik, maar helemaal niet reageren vind ik niet netjes van Troy, zij hebben er tenslotte ook baat bij dat de service goed is

Beste troygebruiker,

Op dit moment komt uw verhaal redelijk overeen met ons verhaal over de bakfiets en service van motorpromo. Alleen hadden wij onze bakfiets nog geen 3 weken voor deze kapot ging.
Zou u mij op de hoogte kunnen houden hoe het u verloopt?

Vriendelijke groeten,
Medelever

Wij hebben al ruim 1 jaar troy elektr. Bakfiets en hij bevalt ons uitstekend. Hij wordt intensief gebruikt.

Ook gekocht bij motorpromo en service tot nu toe is uitstekend. De buren hebben hem ook via motorpromo gekocht en zij zijn ook blij met de aankoop…

Andere merken zijn te duur en wij hebben alle merken tot 2000 eur uitgeprobeerd, maar troy vonden we het meest interessant.

Wij hebben hem juist bij motorpromo gekocht omdat ze een winkel zijn want anders moet je hem via webshops online kopen en daar heb ik weer slechte ervaring bij andere bedrijven.

Ik vind dat motorpromo het goed doet en dat ze netjes de tijd voor je nemen om alles uit te leggen en je laten testen. Dit mag ook gezegd worden.

Kortom troy bakfiets is echt goed.

Gr
Dennis