Hoe fietsvriendelijk is jouw werkgever?

Oorspronkelijk gepubliceerd op: https://www.fietsersbond.nl/onderweg/fietsen-naar-het-werk/fietsvriendelijk-bedrijf/hoe-fietsvriendelijk-is-jouw-werkgever/

Wat doet jouw werkgever om fietsers te steunen? Kun je eigenlijk wel douchen als je bezweet op je werk komt? En hoe zit het met de fietskilometervergoeding? Kun je je fiets veilig stallen en is er een goed fietspomp aanwezig?   Laat ons weten wat jouw werkgever doet op fietsgebied en maak kans op 1…

Ik mag niet klagen… Douchen geen probleem, verwarmde en afgesloten stalling met stopcontacten voor oplader. Fiets kan op het werk ook schoongemaakt worden en er is kettingolie aanwezig, best handig nu we vaker op een regenbui getrakteerd worden. Kilometervergoeding kon ik gelijk al vergeten maar aangezien de speed pedelec ter waarde van 9,5K door de werkgever vergoed is zul je mij niet horen klagen.

Mijn werkgever is niet bijzonder fietsvriendelijk maar slecht is anders. Ik krijg gewoon reisvergoeding voor de kilometers die ik maak op de fiets, er is een overdekte fietsenstalling en ik kan gebruik maken van een douche. Als ik iets moet repareren of vervangen aan mijn fiets dan kan dat in ons lab.

Het enige wat ik onterecht vind is dat voor auto’s er een parkeerplek wordt gehuurd en die kosteloos ter beschikking wordt gesteld terwijl ik/mijn fiets het moet doen met een vierkante meter. Dat is echter niet alleen iets wat betreft werkgevers, ook de gemeente stelt gratis parkeerruimte beschikbaar, in plaats van die parkeerruimte zou ik graag gratis 10m2 tuin hebben :wink: