Hulp bij eerste nieuwe fiets aanschaffen

Goedenavond!

Ik ben op zoek naar een goede kwalitatieve fiets waarmee ik een aantal dagen naar werk en de sportschool kan fietsen. Ik wil graag snel (en licht) kunnen fietsen. Van mijn collega’s leen ik af en toe de fiets en de vanmoof fiets vind ik best fijn fietsen.

Helaas heb ik weinig ervaring met fietsen en heb ik geen idee waar ik moet beginnen. Mijn budget zit momenteel op €800. Ik heb een aantal berichten hier doorgelezen maar kom er nog steeds niet uit, vandaar dat ik graag van de experts hier hoor wat ik het beste kan doen.

Wat onderhoud betreft… als het niet al te moeilijk is voor een beginner ben ik zeker bereid om dit te doen waar dat kan. Ik kan ook altijd naar de fietsmaker gaan indien nodig.

Wat fietsen betreft… ik lees hier en daar dat de grote merken de beste kwaliteits/prijsverhouding hebben: Batavus, Gazelle, Sensa.

Op dit moment heb ik deze op het oog:

Sensa Campagna 24 2018
Sensa Superlite 24 2018

Ze lijken érg op elkaar, maar met €200 verschil verwacht ik zeker dat de Superlite wat steviger is.

Ik heb wat gegoogled en gezien dat er allerlei verschillen zijn en onduidelijkheden. Soms met en soms zonder verende voorvork. Het vreemde is dat de goedkoopste fiets beter is/lijkt uitgerust dan de duurdere fiets: betere Shimano groep. Het gaat om €200,-. Dat is niet te verklaren. Of een fiets steviger is, is hieruit niet op te maken. Spaakwerk bijv. blijkt alleen uit de dagelijkse praktijk. Bovendien moet je de fiets in voor jou passende maat kunnen kopen.
Dus waar koop je ze en wat is de afmontage? Hyperlink, please?

Hoi Sjef, bedankt voor je super snelle response!

Hier zijn wat links: https://www.fietsenwinkel.nl/sensa-campagna-24-2018-heren en https://www.fietsenwinkel.nl/sensa-superlite-24-2018-heren

Als het goed is de 61cm variant goed voor mij (ong 1.90m)

Het grootste verschil tussen deze fietsen is het gewicht. Prijsverschil is €140,-. De Campagna is 2,5kilo zwaarder. Dat komt, voor zover hier te beoordelen, vooral door het verschil in stuurlagering. Ook een andere (betere-lichtere) voorvork kan een rol spelen, maar dat is met deze plaatjes niet te beoordelen. De Superlite heeft het AHead systeem en dat is een stuk lichter en door de verstelbare stuurpen toch flexibel.
Voorkeur voor de lichtere fiets.

Hartelijk dank!

Hmm dat is toch best veel voor maar 2kilotjes.

Met een budget van €800, is dit een goede keuze of heeft u iets op het puntje van de tong die u me beter zou aanraden?

Neem dan de goedkopere optie. Echt geen rommel!

Hartelijk dank! Ik zal hem zodadelijk gaan bestellen!