Hybride fiets kiezen, en vraag over kinderzitje

Ik wil voor het eerst een nieuwe fiets of een goede tweedehands fiets kopen. Ik zal er dagelijks mee fietsen naar school/werk en in het weekend langere tochten.
Ik heb een zoon van 5 die veel zelf fietst maar ook nog regelmatig achterop zit. Het liefst zou ik op mijn nieuwe fiets een zadeltje voorop willen zodat ik achterop fietstassen kan doen.
Mijn budget is ongeveer 600 euro en nu zat ik naar deze twee fietsen te kijken:

welke van de twee is de beste keuze? Zijn er in deze prijsklasse nog andere merken ofzo om naar te kijken? En heeft er iemand ervaring met een zadeltje voorop een damesfiets?

1. weet je wel zeker dat er kinderzitjes zijn voor zo grote (zware) kinderen, die je veilig aan het (aluminium) stuur kunt bevestigen?
  2. Er zijn ontelbare merken met dit soort fietsen. Al zal de prijs meestal niet onder de grens van €600 blijven. Ik ben geen voorstander van verende elementen, zoals de voorvork die beide fietsen hebben. Die veren wel via een stalen spiraalveer, maar schokken dempen (en daar gaat het om), nee dat doen ze niet. Bovendien kost het deinen flink wat van je trapkracht. Plus het niet geringe gewicht en eventueel onderhoud. Eigenlijk gewoon ondingen. Die dingen worden ons opgedrongen door de fietsfabrikanten. Het spaakwerk van een fiets is het belangrijkste en dat is van een plaatje niet te beoordelen. Shimano Tourney onderdelen zijn inferieur. Dus de Scott valt af. De Sensa heeft met de Acera groep twee niveaus betere afmontage. Sensa is een merk met meer waar voor het geld.

Bedankt! Hier heb ik wat aan. Zon zadeltje maak je niet aan het stuur vast, maar aan het frame. Bij zulke fietsen kun je ook geen zitje achterop doen dus ik zou niet weten hoe ik het anders zou moeten doen haha

zoiets bijvoorbeeld, en hier zijn weer heel veel varianten van.

Ok.

Dus een verende voorvork of zadel is helemaal niet nodig?

Nee, hoor. Verende zadelpen zul je bedoelen. Zo dik mogelijke banden zorgen voor comfort. Kun je ook met 3,5 bar lucht in rijden. Prettig over klinkerwegen.
Zo’n zadelpen krijgt speling en gaat dan in de dwarsrichting bewegen. (Ervaring op de fiets van mijn vrouw). Ook de verende vork gaat beweging in de verkeerde richting ontwikkelen na een tijdje. Ondingen. Dat wil je echt niet.