Hybride fiets: Merida Speeder?

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een goede fiets, maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik wil binnenkort meedoen aan een 1/8e triathlon en wil een fiets die ik daarvoor kan gebruiken. Het is echter puur hobby en ik ben geen erg fanatieke fietser, het gaat me niet om het winnen. Ook wil ik wekelijks 40-50 km tochtjes kunnen maken op de verharde weg. Een racefiets heb ik geprobeerd, maar is toch echt niks voor mij. Nu werd me bij een winkel de Merida Speeder juliet 300 geadviseerd. Dit leek me ideaal, omdat ik deze fiets ook ter vervanging van mijn 13 jaar oude goedkope stadsfiets kan gebruiken voor woon-werkverkeer. Het probleem is echter mijn budget: meer dan 400-500 kan ik er de komende tijd echt niet aan uitgeven. Ik ben daarom ook aan het kijken naar tweedehands fietsen.
Hebben jullie tips voor fietsen die ik nog niet overwogen heb, of waar ik op moet letten bij het kopen van een tweedehands fiets? Ik ben 1,63m en weeg 52 kg. Mijn bovenlichaam is in verhouding vrij kort.

Alvast bedankt!
Kim

Beste Kim,
Ik wil je graag in detail adviseren. Nieuw in die prijsklasse kan ik echt niet aanbevelen, daar krijg je spijt van. Voor je budget kun je een prima fiets gebruikt vinden. Je moet in elk geval kijken naar de kleinste maat. Laat me even weten wat die Merida dan kost. En ook wat links van fietsen die je op Marktplaats hebt gezien. Dan is dat een goed vertrekpunt.
Ik voeg er even aan toe dat er wel nieuwe, maar overjarige fietsen, met flinke korting en derhalve binnen jouw budget worden aangeboden èn in de goede maat. Ik lees je feedback wel.
Groet, Sjef

De Merida Speeder juliet 300 lijkt €700 te kosten, zie hier

Tweedehands moet er inderdaad prima wat te vinden zijn voor een lager bedrag

Allemaal duidelijk Mike, maar zoals gemeld: zonder feedback, geen verder advies…
Ga je gang als je wilt.

Vraag me niet hoe ik er op kwam (het is niet mijn favoriete winkel) maar lijkt een verdacht veel op de Merida en zit aan de onderkant van je budget, zie hier.