Hybride fiets of E-bike

Beste leden,

Wie heeft er ervaring met hybride fietsen bijv. Cube Editor? Ik wil graag een snelle fiets aanschaffen voor woon-werkverkeer. De totale afstand is 30km en mijn budget is maximaal 1700 euro.
Ik wil onze tweede auto vervangen door een fiets.
Ik twijfel tussen een E-bike of een hybride. Heeft iemand een advies?

Op dit forum zijn er meerderen die je uit eigen ervaring van advies kunnen dienen. Voor een echt snelle fiets moet je eerder denken aan een racefiets. Is veel gestroomlijnder en lichter dan een hybride. Tegenwoordig met/geschikt voor 30-32mm banden en als gravelfiets zelfs tot 45mm dikke banden.

Ik heb een Cube Travel Pro en de Cube Editor is wat ik zou noemen een Gravelbike.

Ik denk dat het een goede keus is, als je hem tenminste alleen bij goed weer gebruikt, bij regen zou ik toch spatborden willen hebben.

Is die 30 km heen en terug, dus 15 km enkele reis? Zou ja dan zou ik kiezen voor z’n soort fiets alhoewel ik denk het met de Travel Pro zou doen.

Er zijn zeker mensen die 30 km enkele reis fietsen maar ik zou dan eerder aan elektrisch ondersteund gaan denken. Het enige waar ik zelf nog niet over uit ben is het feit dat ik op de gewone fiets normaal harder fiets dan 25 km/h dus hoeveel ik aan die ondersteuning heb…?

Het is maar een weetje: spatborden zijn nog altijd echt goedkoop en die van SKS van goede kwaliteit. Voor minder dan €30 heb je een setje en ze passen op vrijwel alle fietsen. Mountainbikes zijn wel lastig, maar daar zijn ook oplossingen voor.