'Ik werd helemaal naar van het autorijden’

Oorspronkelijk gepubliceerd op: https://www.fietsersbond.nl/nieuws/ik-werd-helemaal-naar-van-het-autorijden/

‘Ik werd helemaal naar van het autorijden’ Sasha van den Oudenrijn Leeftijd: 48 Beroep: milieu-inspecteur Woonplaats: Houten Fietsersbond-lid sinds: 2014 Aantal fietsen: één ‘doe-het-zelf-fiets’ Tekst: Wijbrand Schaap Foto: Fleur Wiersma Sasha van den Oudenrijn had een leuke baan op de Veluwe, maar ze wilde met de fiets naar haar werk kunnen. ‘Fietsen is veel ontspannender…

Bekend probleem dat mensen de fiets “commute” missen, hier hetzelfde i.v.m. de Coronacrisis. Eerste tijd “braaf” elke ochtend een stuk gaan fietsen maar dat is toch anders. Wel een stap om daarvoor van werkgever te verwisselen.

Ik heb een doe-het-zelf-fiets, niks elektrisch. Maar ik heb wel een belt drive (riemaandrijving, red.). Dat is een enorme verbetering ten opzichte van de ketting. Ik heb mijn fiets ook zo licht mogelijk bedacht.’

Prima keus, zeker als je elke dag (ook met regen etc.) fiets zie ik een groot voordeel van een riem. Met een beetje goede fiets is elektrische ondersteuning ook niet echt nodig naar mijn idee.

Leuk als meer mensen actief worden binnen de fietsersbond en vooral met meer diversiteit.

1 like