Kettingscherm montage plaat

Hallo mede forumleden,

ik hoop dat iemand mij op de goede weg kan helpen. Ik heb hier een Seahorse Troy kinderfiets met een kettingkast die aan onderkant open is. Nu ben ik aan het kijken om deze kettingkast te vervangen door een kettingscherm die aan één zijde geheel gesloten is zodat de kleren van mijn dochter schoon blijven…

Ik heb met een cranktrekker het tandwiel en crank er aan de rechterzijde afgehaald om te kijken of ik een montageplaat (Benjamin) voor een kettingscherm kan monteren (dit heb overigens ik ooit al eens eerder gedaan bij een andere fiets).

Ik zie echter een trapas systeem dat ik niet ken en waarvan ik niet weet hoe ik daar een montageplaat tussen ga krijgen. Zou iemand wellicht eens een blik op de foto kunnen werpen?

Edit: Ik had graag wat meer foto’s geplaatst maar aangezien ik nieuw ben zit hier blijkbaar een restrictie op. Na aanmaken van mijn post zal ik bekijken of ik op een andere manier de foto’s alsnog kan toevoegen…

Trapas rechterzijde met gedemonteerde tandwiel en crank:

Alvast hartelijk dank voor eenieder met goede input!

Poging 2 voor de ontbrekende afbeeldingen!

Linkerzijde (nog niets aan gedaan):

Overzicht foto met huidige kettingscherm:

Deze trapassen waren veertig jaar geleden zeer gangbaar.
Het benodigde gereedschap zal vast wel ergens te koop worden aangeboden.

Echter.
Als je de cups naar buiten plaatst, wordt de as te kort.

Je zal een ander soort trapas in de bracket moeten plaatsen.

1 like

Dus je zegt eigenlijk als ik een montageplaat voor een kettingscherm tussen de trapas monteer dan wordt de as tekort?

Als je een montageplaat tussen de cup en de bracket zet, komt de cup naar buiten.
Maar de lagerschalen op de as niet.
Hieronder een mooie exploded view van je trapas.

Dank je voor dit mooie plaatje. Gevoelsmatig zeg ik dat er nog wel wat ruimte zat tussen het tandwiel en het frame…

prachtige plaatjes, maar probleem bij dit soort constructies is vaak dat het totaal vastgeroest is.

Zou het wellicht mogelijk zijn om een voorzetkast aan dit bevestigingspunt vast te maken zonder de hele trapas te hoeven vervangen?