Keuze e-bike op basis van onderdelen

Ik wil een e-bike aanschaffen en heb me al behoorlijk intensief verdiept in alle componenten zoals motor, versnelling, ketting/riem etc. etc. Ik vraag me af of er een site bestaat (niet gezien bij de Fietsersbond) waarbij ik bij alle componenten kan kiezen wat ik wil (bv. Bosch Performance line motor) en aan het eind rollen alle e-bikes er uit die hier aan voldoen. Gegeven de prijzen kan ik dan de vervolgstap kiezen (test rit o.i.d.). Tot nu toe heb ik een dergelijke site nog niet gevonden, hoewel sommige winkels wel deels deze specificatiekeuze geven, maar deze is dan altijd onvolledig en natuurlijk alleen voor de merken die zíj verkopen. Bestaat zo’n keuzesite überhaupt ???

Bedenk alvast dat het frame en een motor/accu combinatie precies voor elkaar ontworpen/gebouwd zijn.

Zo’n keuzelijst behoort te beginnen met jouw eisen tav (brand)veiligheid.

Ik hoor zelden over ebike accus die brand veroorzaken.
Het aantal branden is dan ook slechts een fractie van het aantal in gebruik zijnde accus.
Maar als het gebeurt, zijn de gevolgen groot.

In de USA vinden Democraten En Republikeinen nu dat er behoefte is aan meer regelgeving op dit gebied.
Dat is zeer uitzonderlijk.

Er is een lijst opgesteld van ebikes die aan bepaalde eisen voldoen.
De lijst heeft betrekking op de Amerikaanse markt.
Er staan slechts een handje vol fietsen op die ook hier verkrijgbaar zijn.

Dat kan toch niet! In de USA is het e-netwerk 120volt, in Europa 230volt.

Er zijn wel meer “voorschriften” om brand te voorkomen, denk bijv. aan scootmobielen thuis (geen oplaadbeperkingen) en in een verzorgingstehuis/verpleegtehuis (alleen in speciale beveiligde ruimtes opladen), met allerlei extra ongemakken daardoor, immers men heeft niet voor niets een scootmobiel.

On topic:
Een vergelijkende site van alle merken zoals @fbal zoekt, heb ik niet gevonden. Wel binnen de merken, maar dat is niet zo uitzonderlijk. Een aantal jaren geleden tijdens mijn zoektocht naar een fijne e-fiets heb ik van de fietsenmaker begrepen dat een merk als Bikkel hem vrij veel mogelijkheden biedt om een fiets op te tuigen naar de wens van de klant.
Of andere merken dit ook kunnen/willen weet ik niet, een gesprek met de fietsenmaker zal hier inzicht in geven.