Kinderen kunnen hier fietsen zonder ouders

Oorspronkelijk gepubliceerd op: https://www.fietsersbond.nl/nieuws/kinderen-kunnen-hier-fietsen-zonder-ouders/

Ze kon tot haar 33ste niet eens fietsen. Inmiddels is de 47-jarige Australische Kylie van Dam omwille van het fietsen naar Nederland geëmigreerd. ‘Onze kinderen vonden het magisch om in Nederland te fietsen.’ ‘Welke vraag je ook stelt, het antwoord bij mij is bijna altijd fietsen’, zegt muzikante Kylie lachend. De liefde voor de fiets…

Dat juich ik inderdaad alleen maar toe. Het fietsklimaat in Nederland is prima te noemen. Zelf fiets ik zo’n 120 kilometer per week. Dan wel op een elektrische fiets, maar overal zijn fietspaden. De infrastructuur van gemeente Landerd was jarenlang waardeloos, maar ze zijn nu alles aan het opknappen. Langs de N324 komt een geasfalteerde fietsstrook en je rijdt gescheiden van automobilisten.
Zelf ben ik 3 voudig oom en ik zie het kleine grut ook al plezier heeft in fietsen. De oudste van 7 jaar fietst binnenkort zelfstandig naar school. Dat kan hier gewoon. Ik zou er niet aan moeten denken om lang in de auto te zitten om ergens te komen.

1 like