Knooppunten vervangen routebeschrijving

Prachtig, die routeplanner, maar fietsen adhv de routebeschrijvingen is geen doen. Kies je voor ‘lekker doorfietsen’ moet je nog op elke hoek lezen hoe je verder moet en ik wil toch ook graag iets van het landschap zien. Op de knooppuntbordjes letten is veel handiger, alleen gaan routes niet altijd via knooppunten.
Ik zou dus heel graag een beschrijving willen die me een lijst knooppunten geeft, met, waar nodig, een detailbeschrijving voor de stukjes waar geen knooppuntroute is. Ik reed pas van amsterdam naar almere oosterwold en bijna de hele route werd gedekt door knooppunten. Hoera, lekker doorfietsen met alleen een paar nummertjes in mijn hoofd. Helaas verdwaalde ik op de punten waar ik door moest steken tussen knooppuntroutes.

Ken je de optie of beter gezegd Routetype “Via knooppunten”. Te vinden onder onder meer opties:

De beschrijving zegt:

Iedere Nederlandse regio heeft een bewegwijzerd netwerk van fietsknooppunten, aangegeven met wit-groene bordjes met cijfers er op. Dit routetype maakt zoveel mogelijk gebruik van deze knooppunten. Buiten het netwerk fiets je volgens het profiel ‘makkelijk doorfietsen’.

Tip: Door rechtsboven in de kaart op de knop ‘LF en knooppunten’ te drukken, krijgt u het knooppuntennetwerk en de LF-routes in beeld.