Knooppuntje lijstje tonen cq afdrukken bij route

Wat ik mis bij de routeplanner is een overzichtje van de knooppunten die je achtereenvolgens moet volgen om de gekozen route af te leggen. Graag zo’n overzichtje tonen bij de selectie van de route met de mogelijkheid om deze ook uit te printen.

Dit is mogelijk in de desktopversie van de planner (https://routeplanner.fietsersbond.nl/), door het routetype ‘Via Knooppunten’ te selecteren. Bij de routebeschrijving worden dan de knooppunten genoemd. Dit is vervolgens ook uit te printen via de knop ‘print’ boven de routebeschrijving.

Met vriendelijke groet,

Richard Valkering
Team Fietsrouteplanner

Beste Richard

Het zou handig zijn om als je een route met een ander routetype samenstelt (bv autoluw), je ook de op die route aanwezig knooppunten kunt printen (en in de mobiele versie toont bij “mijn routes”). Dan kan je tijdens het fietsen je originele route ad hoc gemakkelijk aanpassen aan de aanwezige knooppunten.

Met vriendelijke groet,
Bart Machielse.

Beste Bart,

We gaan er inderdaad vanuit dat alleen knooppunten op de kaarten moeten komen als men ook daadwerkelijk via die knooppunten een route laat plannen. In de desktopversie is het mogelijk om de knooppunten op de kaart wel aan en uit te zetten, dus het is in ieder geval om optie om daarmee dan screenshots te maken met het gewenste kaartbeeld. Er liggen nog wel meer verbeterpunt voor de planner, ik denk dat andere mogelijkheden voorlopig nog niet aangeboden kunnen worden.

Met vriendelijke groet,

Richard Valkering
Team Fietsrouteplanner

Dag Richard,
Ik kom nog even terug op deze kwestie.
Vorige week ben ik van België naar Groningen gefietst. In België heb ik gebruik gemaakt van de routeplanner van Fietsnet.be, en die als gpx op mijn Garmin Edge Touring gezet. In Nederland heb ik daarvoor -uiteraard- jullie routeplanner gebruikt. Ik fietste grotendeels via knooppunten; de routering deed ik op mijn pc.
Mij viel o.a. op dat in het Belgische systeem de knooppunten netjes op mijn Garmin zichtbaar zijn (icoon én nummer), maar in Nederland niet. Het zou erg handig zijn wanneer dat bij jullie routeplanner ook zou kunnen.
Is dat een “verbeterpunt” dat op korte termijn wordt aangepakt?
Met vriendelijke groet, Erik