Koga Venya 6.0

Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe (stads)fiets en na lang zoeken en mij informeren ben ik bij de Koga Venya 6.0 uitgekomen. Het is de bedoeling om vooral dagelijks woon-werk verkeer (15km) te doen en af en toe eens een langere fietstocht (50km).
Ik heb een aantal vereisten zoals:

  • Riemaandrijving & naafversnelling
  • Naafdynamo (geen batterijen)
  • Zo licht mogelijk
  • Ik zou er aantal jaren mee willen doen (ik rij al 25 jaar met mijn huidige fiets :-))
  • Liever geen schijfrem

Ik had oorspronkelijk een budget van ongeveer 1.000 euro in gedachten en was dan uitgekomen bij de Batavus Dinsdag Exclusive. Maar ik heb me (onder andere door dit forum) laten verleiden om geen maximum te stellen aan mijn budget en geen toegevingen te doen op mijn vereisten. Dus dan is het de Koga Veny 6.0 geworden, die in mijn ogen het beste van het beste samenbrengt (bvb. Alfine ipv Nexus versnelling, CDX ipv CDN riem…). Het enige nadeel is dat er geen ringslot standaard op zit, maar dat zet ik er volgens mij wel makkelijk op. En dat hij wit is en niet mat zwart bvb, maar dat ik neem ik er wel bij.

De adviesprijs is 1.899 euro, maar op mantel.com bieden ze die aan voor 1.699 euro. Ik heb al contact gehad met de helpdesk van mantel.com en behalve dat ze wat traag zijn in antwoorden, hebben ze me wel duidelijk geantwoord (bvb. of ze leveren in België).

Ik heb nu 2 vragen:

  1. Wat vinden jullie van mijn keuze voor de Koga Venya 6.0? Zijn er betere merken en modellen voor wat ik wil? Zijn er bepaalde nadelen aan die fiets die ik nu niet zie?
  2. Wat zijn de ervaringen met mantel.com? Ik heb online zitten zoeken en behalve de trage service lijkt het mij wel een betrouwbare dealer.

Alvast bedankt voor jullie meningen :slight_smile:

Als nadeel zie ik twee verende elementen: zadelpen en voorvork.

1 like