Kom naar de Fiets en Wandelbeurs voor 11 euro

Oorspronkelijk gepubliceerd op: https://www.fietsersbond.nl/kom-naar-de-fiets-en-wandelbeurs-voor-11-euro/

Weserradweg Het leukste event voor fietsers en wandelaars staat weer op de kalender. Op vrijdag 24, zaterdag 25 en zondag 26 februari 2023 is Jaarbeurs Utrecht het decor voor de Fiets en Wandelbeurs, dat volop inspiratie biedt voor nieuwe fietsavonturen. Ontdek inspirerende fietsbestemmingen en routes, test fiets- en e-bikebolides op het grote fietsparcours en volg…

De aanbieding is interessant voor iedereen die binnen een straal van 60 km van Utrecht woont.
Mensen die verder weg wonen hebben meer baat bij het combikaartje van NS.

Waarom geen aanmoedigingskorting voor de leden van ver weg ?

Op zich een hele mooie aanbieding van de NS, 36 euro pp. maar wel met een “addertje”.
Het reizen moet in de daluren geschieden. Dit betekent dat je alleen in de trein aanwezig mag zijn voor 6.30 uur, tussen 9.00 en 16.00 uur en na 18.30 uur.
Gezien de openingtijden van de beurs kan ik pas om 9.00 uur de trein in, 1.45 uur reizen en moet ik uiterlijk om 14.15 uur weer in de trein terug zijn.
Dan heb ik grofweg 3,5 uur de tijd om de beurs te ervaren, inclusief lunchpauze.
Tenzij ik ervoor kies om na 18.30 te reizen, waarbij het eventuele voordeel in geld teniet wordt gedaan door het diner wat ik in Utrecht moet kopen.
Voor bijvoorbeeld iemand uit Zuid-Limburg is het zelfs niet eens binnen de tijd te doen.
Aan brandstofkosten met de auto ben ik 30 euro kwijt, parkeerkosten in Utrecht 15 euro (??), entree aan de kassa 16 euro pp en dezelfde reistijd.
De kosten wegen tegen elkaar op, zeker als ik met meer mensen in 1 auto reis, maar ik ben wel flexibeler en heb meer tijd voor de beurs.