Kwalitei Continetal 5000 racefiets buitenband

Sinds dit jaar 2019 overgestapt naar de Continental 5000, tot nu toe weinig lek door binnen dringende voorwerpen.
Ben nu al bezig aan mijn 2de setje, en twijfel om over te stappen op een ander merk.
Tot nu veel lekke banden gehad door stoot lek, hierdoor ben ik 2 maal hard onderuit gegaan.
Had in eerste instantie niet door waar dit door kwam, de banden zijn zo hard dat je bijna niet het verschil voelt tussen een harde band 7 Bar en een langzaam leeg lopende band.
Dit komt omdat de wangen van de band veel te dun zijn en het canvas al naar een paar weken zichtbaar wordt.

Zijn er mensen die ook deze ervaring hebben?

Een stootlek is het gevolg van te weinig bandenspanning.
Hoog tijd voor een bandenspanningsmeter.

Ik weet niet met welke dikte band je rijdt, maar 7 bar is de minimumminimum minimale druk voor 28c en 25c
Conti beveelt 110-120 psi aan voor 23c

Ik heb altijd gereden met Conti GP 4000++++
En ik herken je problemen niet.
Maar als je iets beters zoekt, zou ik gaan voor banden van Vittoria met 125 tpi en beslist zonder antilekbescherming.
Antilek verruinneert alle goede rijeigenschappen van een band.

1 like

Dank voor je reactie. Ben ook altijd Conti GP 4000 rijder geweest en maak meer dan 2000km per maand en let altijd goed op de PSI waarde, GP5000 28" dient niet meer dan hooguit 6bar te hebben 5.5 is optimaal.

Heb graag reactie van rijder die daad werkelijk behoorlijk wat km op de Conti 5000 gemaakt hebben.

Misschien zijn er dat op het forum van fiets.nl wat meer racefiets band ervaringen te vinden zijn. Daar zitten veel racefietsers begreep ik.

Optimale bandenspanning is sterk afhankelijk van je gewicht. Schwalbe bijv. hanteert als norm voor het lichaamsgewicht 70kg. Ik schat in dat veel renners en rensters minder wegen en dus ook met minder spanning comfortabel en snel kunnen rijden. Omgekeerde voor zwaargewichten.
Een zoekopdracht in het forum van fiets.nl naar dit bandtype levert geen berichten op.
Overigens had ik in het verleden eveneens last van loslatende weefsel uit de wangen van Conti GP3000 banden, maar ik mag toch aannemen dat dit probleem opgelost is. Is wel de reden dat ik niet meer met Conti rij.