Lawaai

Hallo,

In juli 2013 kochten wij 2 Batavus Monaco fietsen. 1 Dames en 1 Heren model.

Fiets ziet er prachtig uit en is goe3d af te stellen voor persoonlijke instelling.

In de 1e 'hulpstand (van de 4 mogelijkheden) heeft de fiets een actieradius van +/- 80 km. Niets mis mee dus.

Wij kochten deze fietsen o.a. voor de prima actieradius en voor de GELUIDLOOSHEID zoals met nadruk in een folder van Batavus vermeld. Bij de Damesfiets klopte alles conform de toezegging, goed actieradius en inderdaad GELUIDLOOS.

Vanaf dag één maakte de herenfiets echter een naar geluid (Doet denken aan een startend  F16 vliegtuig, wel minder luid natuurlijk) maar zeer irritant . Direct terug naar mijn leverancier. Klacht zou opgelost door nieuw voorwiel met motor te plaatsen.

Hielp dus niets. Daarna is de fiets vele malen terug geweest naar mijn leverancier die in samenspraak met Batavus diverse onderdelen verving. O.a. nogmaals een nieuwe motor. Geen resultaat en verbetering.

In nov.2013 moest de fiets naar Batavus retour om daar de klacht op te laten lossen. De fiets +/- 3 weken weg, na terugkomst wederom geen verbetering. Mijn leverancier testte met een bij hem in de showroom aanwezige zelfde fiets het geluid en fietste daarna op mijn fiets. Resultaat: ook zijn exemplaar GELUIDLOOS en mijn fiets nog steeds lawaai , zij erkende wederom de klacht.

"We gaan wederom met Batavus in de slag" melde mijn leverancier. Moest op een dag mijn fiets brengen, Batavus zou komen kijken en aan een oplossing werken. Batavus is geweest en melde doodleuk; "Lawaai valt binnen de marges die wij handteren". Mijn leverancier melde mij daarna dus dat we 'uitgepraat' zijn en zij niets meer voor mij konden betekenen.

De klacht is vanaf de aankoop aanwezig geweest, het lijkt mij duidelijk dat de klacht is erkend door mijn leverancier en Batavus .

Zij hebben tenslotte allerlei handelingen verricht om de klacht op te lossen. Dat zouden zij niet gedaan hebben als het geen reële klacht geweest zou zijn.

Vraag aan jullie 'kenners'; wat rest mij nog om mijn klacht opgelost te krijgen.