Linker crank stuk

Medefietsers,

Heb gisteren tijdens het fietsen gemerkt dat mijn linker crank van een Gazelle bahia hybride herenfiets los zat. Bij thuiskomst kon ik het boutje er zo afdraaien en zag ik dat van de linker crank de bout fitting verre van vierkant is (zie foto;https://i.gyazo.com/thumb/1000/44f3191f025267ec3f31c6d7ae67ea87-jpg.jpg). Heb het toen eerst zelf weer aangedraaid maar na klein halfuurtje fietsen raakt het weer los. Het is een shimano crankset, met de volgende beschrijving op de crank; AD 170 FC-TS51 SHIMANO ITALY.

De rechtercrank is helemaal in orde. Maar heb zelf niet veel verstand van dit soort zaken vandaar dat ik me afvroeg welke crank ik het beste kan halen voor deze fiets? Heb wat rondgekeken op internet maar wordt er niet veel wijzer van, en helaas zijn de fietswinkels in de buurt gesloten. Hopelijk dat iemand mij hier verder kan helpen. Wil de linker crank vervangen zodat ik weer kan fietsen.

Je kunt (bij iedere fietsenmaker…) wel een losse linkercrank voor een vierkante trapas krijgen. Lengte 170mm. Moet wel van alu zijn.

Dank voor reactie, wil eerst proberen om een (hopelijk) zo identiek mogelijk zelfde crank te vinden van hetzelfde merk. Heb ook gekeken en helaas zijn de fietsenmakers ook dicht pff…

Ik geef je weinig kans om een identieke crank (van 20j oud) te vinden. Dit crankstel is al heel lang uit productie. Een soortgelijke, ook van een ander merk, maakt geen merkbaar verschil.
Als je in de buurt woont/komt kun je bij mij een crank FC-CT50, 170mm lang komen halen, gratis. Locatie: Geleen

Bedankt voor het aanbod, maar vanuit Hengelo is het al gauw 2,5 uur rijden helaas.
Als ik het goed begrijp kan ik dus elk soort crank halen als die maar 170mm lang is? Dan ga ik kijken welke webshop nog morgen kan leveren.

Hollandbikeshop heeft losse linker cranks, 170mm, alu en vierkante opening.

heb het vandaag opgehaald bij gigabike, was iets goedkoper dan Hollandbikeshop. Erop gemonteerd en net een test ritje van 30 min gemaakt en voelt weer als nieuw aan. Sjef, nog bedankt voor de tips en hulp :wink:

Graag gedaan Vincent, bedankt voor de feedback, zouden meer mensen moeten doen!

1 like