Loopbrug vermijden

Op de weg die ik wil gaan ligt een hoge loopbrug. Omdat ik op een electrische fiets rijd, is deze niet te nemen voor mij. Maar bij veel van de mogelijke routes komt hij er toch in, ook als ik ‘doorsteekjes’ uit zet en zo. Is hier een manier voor? Of kan dat alleen door een via-punt naar een andere brug?

Jolanda

Begrijpelijk, op een elektrische fiets kost het minder moeite om de brug op te fietsen dan de fiets de trap op te duwen.

Het zou handig zijn te weten over welke loopbrug het gaat. Misschien staat de brug verkeerd ingevoerd en moet dat gecorrigeerd worden.

Ik ken in Dordrecht een brug met trap die vaak veel om fietsen bespaart. Eens met de routeplanner gespeeld onder “Mijn routetype” maar geen optie gevonden zodat de planner de trap vermijdt.

Jolanda, op de meeste elektrische fietsen zit een knopje om in de door jou beschreven situatie je te helpen duwen. Soms zit die knop wat verscholen maar meestal in de buurt waar je ook de kracht van de ondersteuning kan instellen, raadpleeg de handleiding of vraag de fietsenmaker, het is erg handig!