Meerderheid raadsleden wil 30 km/u als nieuwe snelheidsnorm in dorp en stad

Oorspronkelijk gepubliceerd op: https://www.fietsersbond.nl/nieuws/meerderheid-raadsleden-wil-30-km-u-als-nieuwe-snelheidsnorm-in-dorp-en-stad/

Nieuwe lichting gemeenteraadsleden heeft veel fietsambitie In de komende raadsperiode kunnen veel gemeenten een stuk fietsvriendelijker worden. Uit een enquête onder ruim 1100 (kandidaat) gemeenteraadsleden door de Fietsersbond blijkt dat raadsleden positief zijn over de fiets en dat ze maatregelen omarmen die ten goede komen aan fietsers. De Fietsersbond-campagne ‘30 is het nieuwe 50’ (waarin…

Meerderheid wil 30 km/u… ik haal het er niet uit. Wel dat 87% voorstander is van uitbreiding van het netwerkwerk van fietssnelwegen. En daar ben ik als gebruiker van een speed pedelec weer zeer content mee. Vandaag heb ik nog over de fietssnelweg Wageningen-Arnhem gereden met gemiddeld 38 km/uur, niet alleen zeer snel maar ook bijzonder mooi.

Zouden de raadsleden dit onderzoek hebben gelezen?

Snelfietspaden meer dan lonend

De overheid zou er verstandig aan doen om ruim baan te geven aan het snelfietspad als een gezond, duurzaam en filevrij vervoermiddel. De maatschappelijk opbrengsten van de snelfietsroute Hellevoetsluis naar Spijkenisse liggen bijvoorbeeld ruim twee en een half keer zo hoog als de kosten.