Meldingen over gestolen fietsen met GPS-tracker krijgen voorrang

Oorspronkelijk gepubliceerd op: https://www.fietsersbond.nl/nieuws/meldingen-over-gestolen-fietsen-met-gps-tracker-krijgen-voorrang/

‘Politie komt meteen in actie’ Meldingen over gestolen fietsen met een GPS-tracker en een verzekering krijgen voorrang bij de politie. ‘De politie heeft afspraken met Particuliere Alarmcentrales.’ Een ingebouwde GPS-tracker is waarschijnlijk het beste middel tegen fietsdiefstal. Dat komt niet alleen door de track and trace-techniek waarmee je je fiets kunt volgen, maar ook door…

Heeft iemand bij de Fietsersbond een overzicht van de fietsverzekeringen met track en trace?
Een eenvoudige Google search levert geen bruikbare resultaten op.
Dan vind ik alleen vreselijk dure verzekeringen, waarbij ik wordt verplicht om mij ook te verzekeren op verzekeringsprodukten waar ik geen behoefte aan heb, of waarop ik al ben verzekerd bij een andere maatschappij.

Overzicht of geen overzicht. Ik blijf twijfelen aan de inzet van de politie.
In 2019 kon ik op deze website een bericht lezen dat anders klonk dan de titel van dit artikel doet vermoeden.:

In het artikel van 2019 werden ook een aantal bedragen genoemd die ik niet met elkaar kon rijmen.
De bedragen varieerden van 70 euro, via 100 euro tot 200 euro voor dezelfde? service.

De markt van fietsverzekeringen is altijd erg onoverzichtelijk geweest. En blijkbaar heeft nooit iemand baat bij overzicht gehad.

Het artikel uit 2017 ‘GPS-tracker geeft peace of mind’ vind ik nog steeds heel wat geloofwaardiger klinken.

Nee, een overzicht kan ik niet geven. De verzekering die bij de Sparta-fiets hoort, wordt verzorgd door ENRA. Een verzekering met een losse track and trace-set (GPS). Ben ik nog niet tegengekomen. Je zou de verzekering van de ANWB (Unigarant) kunnen kiezen. De ANWB plakt een radiozender op het frame. Dit track and trace-systeem is minder nauwkeurig, maar het kost ook minder stroom. Dat betekent dat dit trace-systeem ook op gewone fietsen geplakt kan worden. Hier kun je er meer over lezen: https://www.fietsersbond.nl/nieuws/hoe-zorg-je-ervoor-dat-de-agenten-toch-achter-je-gestolen-fiets-aangaan/