Mijn routes laden werkt niet

Ik heb 2 routes gemaakt en probeer deze via de app te laden. Ik zie de routes dus dat gaat goed maar zodra ik een royte op mijn Mobiel (IPhone 8) probeer te laden blijft hij in het scherm Mijn routes met de melding “wordt geladen”. Ook als ik niet via de app maar op de mobiele website versie hetzelfde probeer (inloggen en route laden) krijg ik dezelfde melding. Enig idee of is er vandaag een storing

Het laden van een route op mijn laptop lukt trouwens wel maar dat is zo’n gesjouw op mijn fiets :slight_smile:

Beste ebeling1957,

Op mijn telefoon (een Android) krijg ik wel mijn opgeslagen routes te zien. Er lijkt dus in ieder geval geen algemene storing te zijn. Met het inloggen op de laptop, bedoel je daarmee de desktopversie op https://routeplanner.fietsersbond.nl/ neem ik aan. Als je inlogt met je account via de browser op http://m.routeplanner.fietsersbond.nl/ (op laptop of mobiel) krijg je je routes daar wel te zien? En tweede vraag, heb je eerder wel succesvol opgeslagen routes kunnen openen in de app?

Met vriendelijke groet,

Richard Valkering
Team Fietsrouteplanner

Inderdaad de desktop versie lukt gewoon wel. Zowel in de app op mijn IPhone als in de mobiele versie (via de browser) op mijn mobiele telefoon lukt het niet om te opnenen. Ben al in en uitgelogd geweest; opnieuw opgestart. Nada. Nee dit is de eerste keer dat ik het probeer en dus ik heb nog niet meegemaakt dat de route gewoon laad…:slight_smile:

Okay, dan is dat duidelijk. Zou je een mailtje kunnen sturen naar routeplanner@fietsersbond.nl? Er zijn inderdaad een aantal accounts waar iets mis is gegaan bij de koppeling tussen het account en de app. Graag je inlognaam en je token mailen, dan kan ik dat door de beheerder laten corrigeren.

Dank. Heb een mail gesturd. Nog even een additioneel vraagje. Gebruikt de app eigenlijk data als je mobiel je route rijds of zijn de kaarten van te voren ingeladen?

De app zelf is vrij licht, ook qua gegevens. De routeberekening als je de route opstart, de kaarten, de spraaksoftware bevinden zich allemaal op servers. Er is dus verbinding met internet nodig om de app goed te laten werken. Hoeveel data de app gebruikt, dat gaan we nog een keer met een praktijktest na, dan zetten we dat bij ‘veelgestelde vragen’.