Motor Flyer L6 testen

We hebben hier een Flyer L6 staan, waarvan de derailleur en de ketting stuk zijn. De Flyer heeft een jaar stil gestaan. De batterij lijkt weer opgeladen, fiets en batterij geven aan dat 'ie vol is, maar we komen er niet achter of de motor het nog doet.

Is er een manier om de motor te testen zonder ketting? In principe willen we de fiets opknappen: nieuwe derailleur, nieuwe ketting, nieuw voorblad, maar dat heeft alleen zin als de motor het nog doet… Maar hoe komen we daar nou achter zonder er eerst een nieuwe derailleur + ketting etc. op te zetten?

Het gaat om een Flyer L6 uit 2011 met een Panasonic middenmotor. Wie heeft de gouden tip?

Heb je al eens geprobeerd de fiets op zijn kop te zetten of in de lucht te hangen en dan aan de trappers te draaien?

Als je dan merkt dat de motor ook maar iets tot leven komt zou ik het er op wagen.

Ja, dat hebben we wel geprobeerd, maar geen enkele reactie. Ik vroeg me af of dat kwam omdat zo’n motor meerdere sensoren heeft en dus niet alleen reageert op de trapper… Overigens hoef je zonder ketting je fiets niet in de lucht te hangen om de trappers rond te draaien :slight_smile:

Ik vroeg me meer af of er op een andere manier een mogelijkheid is om te testen of de motor het nog doet… Toen de fiets een jaar geleden stil kwam te staan deed de motor het nog prima. Heeft in 7 jaar (bijna 30.000 km) nooit gehaperd of iets… dus zo wonderlijk als 'ie nu helemaal stuk zou zijn…