MPLUS fietsdrager aan de achterklep

Ik ben op zoek naar een fietsdrager voor aan de achterklep van de auto. Op die manier houd ik de trekhaak vrij voor de aanhanger.

Nu is mijn oog gevallen op een aanbieding van De Telegraaf.
http://webshop.telegraaf.nl/product/mplus-fietsendrager?gclid=CNTd28qi06kCFQkj3godJkPVMA

Met deze drager kan ik een herenfiets aan de middenstang ophangen, maar hoe zit dat met een damesfiets? Die heeft geen middenstang…

Weet iemand of dit type fietsdrager geschikt is voor damesfietsen?

Deze aanbieding is gelijk aan een model van Thule, die heb ik ook. Tenminste er ontbreken nog wat bevestigingssystemen. Kijk eerst eens of het wel passend is voor je type auto. Dat luistert nogal nauwkeurig. Over die damesframes zou ik me geen zorgen maken. De rubberen klemmen kun je verdraaien. Middenstang? Een fiets heeft buizen, man, en je bedoelt kennelijk de bovenbuis.


meer fiets, meer mens, Sjef

ik heb deze aanbieding ook gezien, enig idee hoe die fietsdrager beoordeeld wordt? Ik twijfel aan de stevigheid van de bevestiging van de fietsen…?

Die van Thule heb ik zelf met meer dan 150km/u en 2 fietsen gereden. Geen probleem. Thule is een naam van kwaliteit. Ik heb er 99 euro voor betaald. Waarom zou je een risico nemen? Nogmaals: eerst nagaan of het passend is voor je type auto.
Edit: ik heb de advertentietekst gelezen en dit is duidelijk een ander systeem dan die van Thule. Hij heeft 6 spanbanden (staan niet op de foto) en 2 daarvan gaan naar de zijkant van de achterklep. Let op: tegenwoordig is dat vaak glas van de achterruit dat als dragend element fungeert. Daar kun je echt geen metalen klemmen op zetten!


meer fiets, meer mens, Sjef