MTT van ebikes

Hoi allen

Sinds kort ben ik opzoek naar een Ebike die mijn gewicht aankan. Mijn eisen zijn:

• Woon werkverkeer
  • Comfortabel
  • Sportief
  • Dagelijkse gebruik
  • Recreatieve gebruik (allerlei wegen behalve bospaden)
  • Budget tussen 2 - 3000 euro
  • Liefst in België
  • Ik ben 191cm en and min of meer 125-130kg)

Ik zie dat de meeste Ebike gewicht aankunnen tot en met 120/130kg. Aangezien ik 130 kg weeg, neem ik aan dat die fiets mij niet zullen aankunnen.
Welke fiets raden jullie mij aan? Een Emtb misschien?
Ik heb zelf thuis een Cube Aim pro Disc van 2013 en tot nu toe is er niks gebroken geweest door mijn gewicht. Koop ik weer Mtb (e) of kan er ook andere fiets?

Dank op voorhand

Het Duitse Stevens brengt een aantal sportieve en redelijk geprijsde modellen op de markt. Bijvoorbeeld de E-Molveno, voor rond de € 2000,- .

Aanvulling:
nog even gechecked, maar toegestane gewicht helaas 140 kg. Voor berijder + bagage is dat krap. Stevens heeft wel twee modellen die tot 180 kg gaan, maar die komen boven de 4000.

Dank u voor reply.
Wow, 4000 euro is niet te doen, jammer.

Zijn wel gewone gravel/cyclocross bikes gemaakt voor mensen met mijn gewicht? Vele fietsen (non e bike) hebben nergens MTT staan in specificaties.

Leg eens uit wat MTT betekent?
Zowel Victoria als VSF Fahrradmanufaktur (allebei De) maken fietsen (zelf trappen dus) met een max systeemgewicht van 170 kg. Van beide merken zijn er Nederlandse dealers.

Maximale toegestane totaalgewicht.

Dank je. Ik zal ze checken