Naafdynamo laten monteren

Ik heb een fiets op het oog (Giant Liv Allure CS2 2021) die eigenlijk volledig aan mijn eisen voldoet, behalve dan dat er geen naafdynamo op zit. Volgens de verkoper was dat geen probleem en gaat de batterij zo een jaar mee, maar voor het volledige onderhoudsarme plaatje heeft een dynamo toch wel echt mijn voorkeur. Weet iemand of het a) mogelijk zou zijn om er bij een goede fietsenmaker een naafdynamo op te laten zetten, en b) wat dat ongeveer zou kosten?

Fiets heeft overigens schijfremmen, weet niet of dat nog uitmaakt. Bedankt alvast voor het meedenken!

Het achterlicht gaat wellicht een jaar mee. De koplamp heeft een oplaadbare batterij met een brandtijd van zo’n 10 a 15 uur.
Een wiel met naafdynamo kost zo’n 80 euro bv ROSE trekkingvoorwiel 28"/700C DT-Swiss 545D Disc / Shimano Deore DH-3D37 Disc naafdynamo kopen | ROSE Bikes
Dan moet je wel zelf de band en schijf over zetten. En daar komt natuurlijk nog de koplamp en eventueel achterlamp bij. Dan is het wellicht praktischer om een vergelijkbaar model te kopen met naafdynamo en verlichting.

Ik kan hem wel omspaken.
Voordeel je heb dan de originele velg.

Gr. Mario