Namens miljoenen Nederlanders roepen 64 organisaties het kabinet op om door te pakken met natuurherstel

Oorspronkelijk gepubliceerd op: https://www.fietsersbond.nl/nieuws/namens-miljoenen-nederlanders-roepen-64-organisaties-het-kabinet-op-om-door-te-pakken-met-natuurherstel/

Foto: Natuurmonumenten/Alexander Cox Met een gezamenlijke oproep in meerdere landelijke dagbladen roepen 64 organisaties namens miljoenen Nederlanders het kabinet op om te bouwen aan een toekomst waarin ruimte is voor natuur, een gezond klimaat en natuurvriendelijke landbouw en aan de slag te gaan met de uitvoering van het coalitieakkoord. De steun voor dit signaal komt…

Voor zover ik kan beoordelen, wil iedereen natuurherstel.
Dat is de discussie niet.
De discussie gaat over de route naar een herstelde natuur.

Automobilisten houden vast aan hun vertrouwde auto.
Boeren houden vast aan hetgeen hun voorouders hebben opgebouwd, en met nadrukkelijke instemming van overheden en banken hebben mogen uitbouwen.

Deze advertentie verandert daar niets aan.

Namens miljoenen Nederlanders… die nauwelijks idee hebben van de globalistische plannen van die 64 organisaties die zogenaamd namens hen spreken. Een referendum geeft een eerlijker beeld van de wensen en behoeften van de bevolking. Ik durf te beweren dat die niet gelijk lopen met de plannen van die 64 organisaties.

Een referendum is het meest onwenselijke als het om het milieu/klimaat gaat.
Als je bijvoorbeeld het sentiment rondom de “boeren” neemt, vrees ik dat wij helemaal nergens komen. De overheid zal hierin leidend moeten zijn. Het is te gek dat 50.000 boeren bepalen hoe onze natuur er straks voorstaat.

64 organisaties klinkt indrukwekkend.
Maar als je de ANWB er bij moet halen om op 64 te komen, wordt 64 een dubieus aantal. Als er een petitie moet worden opgesteld voor de aanleg van snelwegen, staat de ANWB er ook bij.
Als het aan Ongereptenatuur.nl ligt, fietsen we alleen nog langs de snelweg.
Wat de Stichting de Noordzee in deze stikstofdiscussie doet, is me niet direct duidelijk. Daarbij is de stichting een groot voorstander van windparken op zee. Terwijl verschillende natuurclubs in de lijst van 64 daar fel tegen zijn.
Enzovoort.

Bionext wil dat de prijs voor ons voedsel een eerlijke prijs is.
Dat is in mijn ogen de enige van de 64 die een duidelijke uitweg schetst voor de impasse in de stikstofdiscussie.

Helaas gaat de stikstofdiscussie over een niet bestaand probleem dat opgevoerd wordt om boeren te dwingen hun land op te geven of desnoods te onteigenen. D66-agenda die erg goed aansluit op de Agenda 2030 van Klaus Schwab.

Uiteraard willen we allemaal een gezond milieu en daarbij zouden er best wat minder vlees geproduceerd kunnen worden (meer eigen consumptie en minder export). Maar dan denk ik ook aan industrie en verkeer die wonderwel niet benoemd worden.

1 like