NAP route

Mijn man en ik zijn een aantal maanden terug begonnen aan de NAP-route. We hebben deze op knooppunten. Vandaag hebben we de auto in Maartensdijk neergezet bij de carpoolplaats en zijn gaan fietsen richting Amersfoort. In de buurt van knooppunt 97 zagen wij een bord waar we moesten kiezen tussen de noordelijke en zuidelijk e variant. Ik kan niet terugvinden of dit 2 aparte lussen zijn waarna je weer je route vervolgt, of dat dit anders werkt. Kan iemand mij helpen? De route lijkt gewoon van zuid naar nooord te lopen, maar een noordelijke en zuidelijke variant suggereert dat je kunt kiezen, terwijl het op het bewuste bord een kaartje betreft met een ronde daarop. Deze is helaas niet voorzien van knooppunten, Heeft iemand die?

LF-9 de NAP route: https://www.nederlandfietsland.nl/lf-routes/lf9-nap-route

Op de routeplanner zie ik inderdaad een LF9a en LF9b, zie Fietsrouteplanner - Nederland Fietsland maar als ik inzoomt is het een zooitje, het ene stuk van een route is LF9a en het andere stuk dat eraan vast zit is LF9b:

Screenshot_20210531_091317

Vervolgens maar eens de .gpx van de website bekeken en daar zie ik helemaal geen extra lus rond Amersfoort maar daarna las ik op de website:

LET OP: tussen Spakenburg en Lage Vuursche kun je kiezen voor de Noordelijke routevariant via Eemdijk en Baarn. Op zondag volg je een stukje LF23 omdat dan het pontje over de Eem niet vaart. De Zuidelijke routevariant loopt via Amersfoort en Soestduinen en is 11 kilometer langer. Beide varianten zijn bewegwijzerd. In onderstaand kaartje staat de Zuidelijke variant.

Nog even verder via de routeplanner website gespeeld, er zijn 6 varianten van de LF9 maar als ik het goed begrijp zijn de twee lussen tussen Spakenburg knooppunt 3 en Hollandse Rading knooppunt 98

  • 3 - 11 - 25 - 20 -21 - 16 - 22 -63 - 90 - 98
  • 3 - 5 - 6 - 7 - 9 - 10 - 82 - 83 - 99 - 60 - 59 - 58 - 57 - 61 - 62 - 97 - 98