Nieuw fietsslot

Ik was zaterdag 2 februari op de SVR vakantiebeurs in Vijfhuizen en kan me een 'stand' herinneren van een man die een nieuw soort fietsslot had ontwikkeld. De "ketting" was opgebouwd uit gehard stalenplaatjes (ipv schakels) en bleken zeer moeilijk met een betonschaar door te knippen zijn.

Kan iemand mij informatie verschaffen over dit fietsslot ? B.v. naam van de uitvinder of het slot; waar te koopetc. ?

Met dank,

marcello

Nieuw is dit principe niet. ABUS maakt ze, maar ook andere fabrikanten. Ze zijn er in verschillende lengtes.

Ik heb (uit het huis van mijn overleden ouders)twee kettingsloten, allebei gesloten, en allebei zonder sleutels. Wie weet een manier om er sleutels bij te vinden en zo de (perfect uitziende) kettingsloten weer bruikbaar te maken?
Een is een Stahlex met lichtblauw kunststof hoes, de ander een König line, Hardened, met rode transparant plastic (tuinslang) hoes

Weet je ook of deze daaraan voldoet? http://www.fietsslot.nl/abus-ivy-kettingslot-met-art-3-keurmerk-110cm.html

Voldoet…waaraan? De link laat een slot met schakels zien, een kettingslot derhalve van zeer hoge kwaliteit. Dus geen geharde stalen plaatjes. Het keurmerk op niveau van Art 3 spreekt verder voor zich.