Nieuwe directeur Esther van Garderen: ‘Ik heb zendingsdrang’

Oorspronkelijk gepubliceerd op: https://www.fietsersbond.nl/nieuws/nieuwe-directeur-esther-van-garderen/

1 oktober volgt Esther van Garderen Saskia Kluit op als directeur van de Fietsersbond. In coronatijd. ‘Ik hoop dat ik minimaal één dag in de week naar kantoor kan komen ondanks corona.’ Op de fiets natuurlijk. Esther van Garderen is voor het interview bij 34 graden vanuit Amersfoort op een speedpedelec naar Utrecht gekomen: ‘Ik…

Ik ben benieuwd hoe zij die zendingsdrang gaat inzetten om de door ^KB aangerichte schade te herstellen. Heb inmiddels wel begrepen dat andere organisaties binnen het Fietsplatform op zijn minst verrast zijn door diens artikel.

Dat is er ook wel eentje voor de managementbingo.
Als actieve vrijwilligers die een constructieve bijdrage aan een discussie leveren nota bene op de website van de Fietsersbond moeten teruglezen dat die bijdrage als “haat en nijd” wordt getypeerd, terwijl e-mails over datzelfde onderwerp niet worden beantwoord, ga je toch echt niet netjes om met die vrijwilligers.

Goed om te lezen dat Esther van Garderen overweegt om een speed pedelec te gaan rijden voor haar woon-werkrit van Amersfoort naar Utrecht. Ik ben benieuwd of zij kiest voor de kortste route via de Amersfoortseweg (N237) of de veel rustiger maar langere route langs de spoorlijn Amersfoort-Utrecht.

Dat artikel kan ik niet meer vinden.

Het staat er nog:

Bedankt.

Ik hoop dat mw G haar zendingsdrang zal gebruiken om oude rapporten van CROW weer eens onder de aandacht van de beleidsmakers te brengen.

Van de week had ik, als wielrenner, weer eens een “aanvaring” met een stel fietsers op senioren leeftijd.
Gelukkig kwam het deze keer tot een gesprek.
Waarbij zij mij uitlegden dat ze hinderlijk midden op het fietspad reden omdat ze de berm gevaarlijk steil vonden

Een probleem dat uitgebreid is besproken in een rapport van CROW over eenzijdige ongevallen, en waar nooit iets mee is gedaan.
https://www.crow.nl/downloads/documents/kpvv-kennisdocumenten/analyse-enkelvoudige-ongevallen-eindrapport

2 likes

Kijk, zo kan het ook. Probeer er achter te komen waar de ergernissen vandaan komen en zo begrip te krijgen. We hebben elkaar nodig. Heel anders dan de shaming and blaming tactiek waar de Fietsersbond voor gekozen heeft. Daarmee wordt het veiliger noch aangenamer op de weg.

Uit Het Parool van afgelopen vrijdag (9 oktober 2020):