Nieuwe e bike

Hallo

Ik ga me een nieuwe fiets aanschaffen en had mn oog laten vallen op een Gazelle Medeo t9 HMB 2020. Gisteren dus naar de fietsenboer en de fiets beviel me wel. Maar de verkoper zei plots dat hij nog een leuke fiets in de aanbieding had, een Victoria e Trekking 8.8 van 2020. De motor is gelijk, een Bosch Performance maar op de Victoria staat een groot display van Bosch. Op de Gazelle een klein zijdelings display. Beiden hebben een 500 W batterij.

Mijn vraag is nu: kennen jullie het merk Victoria? Zijn dit goede fietsen en misschien beter dan de Gazelle? Mij is het merk totaal onbekend.

Bedankt voor jullie reacties!

Victoria is een Duits merk, onderdeel van Hartje, een fietsgroothandel, zie:

Ik heb geen ervaring met Victoria of e-bikes maar over het algemeen zijn Duits merken naar mijn idee beter dan Hollandse merken, iets meer op techniek/degelijkheid gericht en minder op snufjes en look.

Garantie krijg je niet via de fabrikant maar via de fietsenverkoper/fietsenmaker.

Vooral de laatste tip van @MikeRZ kan niet genoeg benadrukt worden. Ook al is dit al meer dan 11 jaar de regel, hele volkstammen denken nog altijd dat ze de fabrikant aan kunnen spreken. Die doen helemaal niets na een klacht van de klant!