Nieuwe Routeplanner-app bevalt goed

Oorspronkelijk gepubliceerd op: https://www.fietsersbond.nl/nieuws/nieuwe-routeplanner-app-bevalt-goed/

‘Het werkt perfect’ De Routeplanner-app is klaar! Gemaakt voor en door fietsers. Fietsers (vooral Fietsersbond-leden) doneerden 90.000 euro. Anderen werkten achter de schermen hard aan de beste planner van Nederland. Een van hen is Richard Valkering, die 49.000 edits op zijn naam heeft staan. De Routeplanner-app is 57.000 keer gedownload. Hij heeft mooiere en duidelijkere…

zover ik begrepen heb, is de app niet offline te gebruiken en vreet bovendien nogal wat energie. Voor mij, als prepaid gebruiker met een kleine telefoonbatterij, niet de ideale oplossing.

Wel handig is thuis op de computer via de website een route maken, uitprinten en die rijden. Mocht ik verdwalen is er voor kort gebruik OsmAnd, googlemaps of het knooppuntennetwerk.

Als editor gebruik ik de routeplanner regelmatig in de stad om mijn- en andermans edits te controleren. Ik prijs het prachtige meedraaiende kaartbeeld en het aanpassen van de route als je afwijkt van de oorspronkelijke.

Maar net als teunisjan gebruik ik de oude planner voor het thuis plannen van route en die op te kunnen slaan, zeker bij fietsvakanties. Ik hoop dat die in de lucht blijft tot de nieuwe app deze functionaliteit ook heeft.

Tip van collega Jan L: Is het mogelijk het scherm automatisch te dimmen op 60 meter voor en na elke kruising / naamswijziging, het moment dat ook de audioaanwijzingen worden gegeven? Dat zou heel veel energie besparen! Het oplichtende scherm zou in een lawaaiige omgeving ook je aandacht op de naderende aanwijzing kunnen vestigen.

Nog een wens: kunnen de suggesties die je in het invoerveld ziet eerst de dichtstbijzijnde suggesties weergeven? Bijvoorbeeld de “Stationssingel in Rotterdam” als je in Rotterdam bent bovenaan in plaats van die van Veenendaal? Ik heb het net uitgeprobeerd en wat blijkt? Hij geeft wel Rotterdam als ik de …l nog niet heb getikt !? Het voordeel zit vooral bij veel voorkomende lange namen.

Zit in de app store te kijken maar kan de app niet vinden. Op welke term kan ik het beste zoeken?

Die vind je hier:

2 berichten zijn gesplitst naar een nieuw topic: Fietsrouteplanner