(Nog) geen reactie aansprakelijkheid

Hallo,

Bijna acht weken geleden heb ik de gemeente aansprakelijk gesteld voor geleden schade. Tot op heden heb ik alleen een ontvangstbevestiging ontvangen. 

Als ik mij niet vergis moet een bestuursorgaan mij binnen een redelijk termijn beantwoorden of zij ook vinden dat zij aansprakelijk zijn.

Weet iemand wat een redelijk termijn is en welke stappen ik kan ondernemen om hen hier aan te houden?

Groet,

Stef

Twee maanden is zeker een redelijke termijn. Per gemeente kan dat overigens verschillen. Ik zou het gewoon navragen hoe het ermee staat en ook welke termijn er voor staat. Hen eraan houden is een klacht indienen. Je heb in elk geval de ontvangstbevestiging. Daarin staat een nummer van het stuk. Daarmee kom je bij de goede persoon terecht. Reken ermee dat dergelijke zaken door een verzekering worden behandeld.

Ruim 2 jaar geleden de Sparta ion DT gekocht na diverse problemen oa. met de accu is deze sinds vorige week niet meer op te laden, wederom terug naar de Fietsvoordeelshop in Heerhugowaard, daar waar de fiets gekocht is er werd geconstateerd dat de accu defect is kosten 635,EUR kilometerstand 632 kilometers de accu is regelmatig bij geladen maar zins de geplofte lader was de capaciteit minder , niets mee te maken geen garantie geen coulance helemaal niets ook Sparta wil van niets weten, gezien de recenties op deze site en de kwaliteit van de accu,s van Sparta komt dit dus vreemd over.
Voor mij nooit geen Sparta meer en zeker niet bij de fa Vriend/fietsVOORdeelshop,in Heerhugowaard meer

Dat klinkt inderdaad als een vreemd verhaal Harry… Heb je nog een bewijs van de eerdere reparaties? Wellicht dat het helpt als je aan kan tonen dat je binnen 2 jaar al meerdere problemen hebt gehad. En anders is het altijd mogelijk om een klacht in te dienen (bij voorkeur op social media zoals Facebook of Twitter, dat kunnen ze namelijk niet negeren).